Nieuws
Xbox One X keyboard

Microsoft coacht ontwikkelaars voor muis en toetsenbord op Xbox One

Aim-assist wellicht niet langer een probleem op Xbox One

Geschreven door Eline Oosterloo op
Microsoft gaat ontwikkelaars van Xbox One-titels helpen om muis en toetsenbord te implementeren.

Mike Ybarra, vice president van het Xbox-platform van Microsoft, geeft aan dat ondersteuning voor muis en toetsenbord voor Xbox One bedoeld is om Xbox One en pc als platformen te verenigen. Het bedrijf bevestigde tijdens een PAX West panel dit weekend nu al ontwikkelaars van Xbox One-titels te helpen bij het toevoegen van deze controls.

Ybarra voegt hieraan toe: "We laten veel aan de ontwikkelaars over wat betreft deze keuze. We sturen deze wel aan door ze te vertellen dat ze aan hun multiplayer pools moeten denken; als je een competitief spel hebt, willen mensen de keuze hebben een controller of toetsenbord en muis te gebruiken. Ook willen zij de keuze hebben alleen tegen mensen te spelen die met muis en keyboard spelen, of alleen controller".

"Dit betekent dat jullie binnenkort de eerste games zullen zien die toetsenbord en muis ondersteunen," laat de vice president weten, "ik kan niet zeggen wanneer dat precies zal zijn, maar het zal niet lang meer duren".

Tijdens de open bèta van Destiny 2 op pc ontstond veel onvrede door de aim-assist voor gebruikers van een controller. Door deze keuzes voor spelers toe te voegen tegen wie zij het willen opnemen, zou dit grotendeels opgelost kunnen worden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Alle teams en stadions van PES 2018 Mario is geen loodgieter meer volgens Nintendo
33

Reacties op: Microsoft coacht ontwikkelaars voor muis en toetsenbord op Xbox One

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Scream2Late

    • 4 september 2017 21:07
    En zo is echte crossplay een stuk korter bij

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 4 september 2017 21:59
    Eerst Mods een nu Muis en Toetsenbord…

    Koop dan gewoon een PC i.p.v. speelgoed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Panzermeister

    • 4 september 2017 22:43
    @thedeegee

    Behalve dat een beetje videokaart momenteel even duur is als een Xbox One X.

    Maarja, ik ben niet echt een voorstander van de manier hoe Microsoft soort van wanhopig probeert om klanten te winnen, het begon met de Elite controllers, framerate voordeel van de Xbox One S, etc. Ik ben een voorstander van een gesloten platform waar binnen alles werkt zoals verwacht en geen verdeeldheid is binnen de community d.m.v. dit soort dingen. Eigenlijk biedt alleen Nintendo dat momenteel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 5 september 2017 00:01
    @panzermeister

    100% zeker dat je voor het geld wat de xbox kost een betere pc in mekaar kan zetten. Je hoeft niet zon hele goede videokaart te hebben om een beter te zijn dan een ps4 of xbox. Op moment van release van een console is het wel altijd duurder om een pc van gelijkwaardige kracht in mekaar te flansen maar na een jaar is dit voordeel al ingehaald door de markt.
    Met een goedkope amd processor en ati gfx kom je een heel eind! Al zal elke zelfrespecterende gamer altijd voor een intel en Nvidia gaan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 5 september 2017 09:32
    @rreloaderr Een console en PC zijn hele andere apparaten en niet met elkaar te vergelijken. Dus ik snap eerlijk gezegd die discussie nooit zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 5 september 2017 10:10
    @rreloaderr 100% zeker weten dat je dat niet lukt, zeker niet in zo'n kleine verpakking inclusief UHD bluray speler. Een heel eind is niet hetzelfde, vergis je niet hoor, consoles hebben een stuk minder overhead waardoor ze al een stukje krachtiger zijn dan een vergelijkbare PC, en onderschat de prijzen van een beetje videokaart ook niet. En ik weet niet of een 'zelfrespecterende' gamer altijd voor een intel en Nvidia gaat (zelf ook altijd intel/nvidia, maar ook die zijn niet zaligmakend, zoals ik nu zelf mag ondervinden met mn GTX760 en de drivers na mei (windows 10), waarbij mijn beeld ineens random naar zwart springt en alleen via een reset weer actief wordt, ondanks de klachten lijkt nvidia er niets aan te doen.)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nocturnal

    • 4 september 2017 23:15
    @thedeegee
    Het ziet er op Pc allemaal zeer mooi uit maar mensen prefereren een apparaat wat je aanzet game erin doet en kunt gamen zonder gezeik van upgrades, videokaarten en dergelijke je weet dat de game gedraait kan worden.

    Zal zwz nooit met muis en toetsenbord spelen vind controller veel fijner ook op Pc

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 5 september 2017 07:59
    @nocturnal

    Alles gaat tegenwoordig op de automatische piloot. Net zoals op mijn console krijg ik een melding dat er nieuwe drivers zijn, ik druk op install en het is geregeld.

    Mijn Steam bibliotheek zit ram en ram vol met spellen en ik heb geen schijfje nodig om mijn game te starten, ik hoef geen half uur te wachten met laadschermen. Al mijn games starten veel sneller op dan op mijn console. Pc is tegenwoordig makkelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nocturnal

    • 5 september 2017 08:22
    @spreadthehate Oh begrijp me niet verkeerd er zitten zeker weten een hoop voordelen bij.

    Persoonlijk vind ik steam ook heel handig ik bedoelde het meer in de zin van dat de mainstream dat wellicht nooit zal gaan proberen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sandervs

    • 5 september 2017 13:56
    @thedeegee nee want bij een xbox weet je zeker dat alles games er goed opdraaien

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • J-Beckers

    • 4 september 2017 22:58
    Snap niet zo goed waarom je met muis en toetsenbord op een console wil gamen. Vind zelf een controller fijn, met name de xbox en daarom game ik ook daarop. Als ik toetsenbord en muis fijner vond ging ik wel op de pc gamen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Scream2Late

    • 5 september 2017 05:00
    @j-beckers

    Fps … crossplay..
    Strategy games

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 5 september 2017 10:12
    @j-beckers Niet iedereen kan fatsoenlijk overweg met een joypad. Ik kan zelf bv totaal niet overweg met een joypad in spellen als Battlefield company, en gebruik daar op de PS3 dan ook een speciale muis voor (deze zet de muisbewegingen om in joypadbewegingen, werkt fantastisch).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Scream2Late

    • 5 september 2017 12:49
    @superdre

    Ah jij bent zon cheater
    Je zou gebanned moeten worden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 5 september 2017 21:05
    @scream2late Dat is helemaal niet cheaten, immers doet de hardware niets anders dan de muisbewegingen omzetten naar joypadbewegingen, dus sneller als een joypad kan dat ding ook niet reageren.. Sukkels als jij moeten gebanned worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 5 september 2017 10:13
    Age of Emires, Civilization en Total War op de Xbox op mijn tv. Yes please!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 5 september 2017 10:24
    de ps4 (en ps3) ondersteunen al jaren muis en keyboard (plug ze maar in en bestuur je systeem ermee) maar de game support is er niet of nauwelijks.
    bv:

    Final Fantasy XIV
    War Thunder
    Elder Scrolls Online (kb only)
    Neverwinter (kb only)
    DC Universe Online (kb only)
    Paragon


    Het is gewoon een kansolze missie, 95% zal gewoon de controller oppakken en zo gamen ipv met het toetsenboardje op schoot op de bank en de muis op een tijdschrift ernaast gamen.

    En dat is prima!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 5 september 2017 11:26
    @casualkiller Het gaat hier over de ondersteuning van muis en toetsenbord in games en de lijst van games die dat ondersteunen is inderdaad erg kort.

    Wellicht dat 95% van de gamers de controllerzal pakken, maar toch wel fijn voor die overige 5% dat ze de keuze hebben om met muis en toetsenbord te gamen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 5 september 2017 11:45
    @fonsrutte Dat is precies mijn punt, waar denk je dat developers hun resources voor gebruiken.. die 5% of 95% ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Scream2Late

    • 5 september 2017 12:51
    @casualkiller

    Wat een flauwekul…

    Meeste games zijn multiplat
    En daar zit mouse / keyb support zowieso al in voor de pc