Nieuws
Metro Exodus

Pc-versie Metro Exodus Enhanced Edition ondersteunt DualSense nu volledig

Eerste pc-titel met volledige ondersteuning.

Geschreven door Jacco Peek op
De pc-versie van Metro Exodus Enhanced Edition ondersteunt de DualSense-controller nu volledig.

Daarmee is het de eerste game op pc die de haptic feedback en adaptive triggers van de PlayStation 5-controller ondersteunt. Op forum Resetera wordt onder andere gedemonstreerd hoe de triggers weerstand geven bij het overhalen van de trekker van een geweer.

De ondersteuning werd toegevoegd in een hotfix voor de game, die ook problemen met dlc, Vsync en bepaalde videokaarten oplost.

Metro Exodus Enhanced Edition betreft een geüpgradede versie van de game, met onder andere geavanceerdere ray-tracing. Op 18 juni verschijnt de gratis upgrade ook voor PlayStation 5 en Xbox Series X, die een 4K-resolutie en framerate van 60 fps toevoegt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Twitch over hot tub-streams: 'sexy gevonden worden is niet tegen de regels' Netflix breidt 'interactief entertainment' uit
13

Reacties op: Pc-versie Metro Exodus Enhanced Edition ondersteunt DualSense nu volledig

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 23 mei 2021 12:54
    Heb de game al uitgespeeld op xbox en pc maar, het spreekt me nog wel aan om met de ps5 controller te doen misschien als ps5 versie uit is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 23 mei 2021 14:46
    Wie gaat `r nou een first person shooter op pc met een controller spelen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 23 mei 2021 17:58
    @kr1z ik? Het is een singleplayer game dus lekker achterover in de stoel zitten terwijl je word meegenomen in de wereld en het verhaal, dat is geweldig!

    Maar wie gaat hier nou in Godsnaam over zeiken?? Laat mensen lekker zelf bepalen wat voor hun het fijnste is toch? 👌🏻

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 23 mei 2021 18:02
    @Markus88 van mij mag iedereen doen waar ze zin an hebben , maar als je met keyboard en muis ken spelen , maar kiest voor n controller vind ik persoonlijk vreemd.
    First person shooters zijn nou geen games die ik achterovergeleund speel; juist met mn neus zowat tegen mn monitor ..any way veel plezier dr mee als jij dat leuk vind.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 23 mei 2021 19:26
    @kr1z met je neus tegen de monitor? Hahah! Ook leuk :P. Maar nee, alleen multiplayer games zijn de spellen waar ik serieus voor ga zitten 😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 mei 2021 18:40
    @kr1z ik speel nooit met toetsboard en muis kan het niet. Vroeger wel doom en Duke nukem gespeeld op pc met muis en toetsenbord maar zolang al controller gewend dat ik het fijner vind.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 23 mei 2021 19:13
    @hulstpower aight.
    Misschien is WASD niet je ding (mijn ding iig niet)
    Probeer t is n x op deze manier:

    Muis:
    Lopen : rechter muis knop
    Sprint : achterste duimmuisknop
    Zoom : voorste duimmuisknop
    Reload : middel muis knop naar achter
    Je krachtigste wapen (shotgun oid) : middle muis knop naar voren.
    Granaat : middle muisknop
    (en als je nog een xtra knop op je muis hebt : change ammo of granaat type)

    Keyboard:
    straffe links : Z (pink)
    straffe rechts : V (wijsvinger)
    Naar achter : X (ringvinger)
    crouch : C (middelvinger)
    Jump: space (duim)
    Melee : A (pink van z naar a)

    Op die manier kan je bijna alles met alleen je muis. (dus met 1 hand)
    Je linker hand heb je vrij om een biertje in te doen of zo ;)…tenzij je moet bukke, springen, een klap mot uitdelen of straffen.

    En neem een muis waarbij je duim en pink op de muis zelf rusten ipv over je buro slepen (b.v. Speedlink Decus …die heeft zelfs nog een 2e xtra button die ik voor de krachtigste power gebruik.)
    En (nu ik toch bezig ben ;) ) : neem keramieke muis voetjes; zweeft je muis over je buro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 mei 2021 21:14
    @kr1z bedankt voor je tip, maar sinds ik nog een kleine er bij heb staat de pc op slaap kamer op de tv en ben ik helemaal geforceerd aan controler gamen. Maar vroeger kon ik heel goed met wasd alleen speel nu zo 20 plus jaar echt met controller en vind het gewoon heerlijk. Weet muis is percieser, maar speel weinig nog online en bijna alleen maar sp campaign games zoals metro of uncharted halo ori.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 23 mei 2021 21:55
    @hulstpower aight ok

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 23 mei 2021 19:11
    @kr1z
    En toch speelt het overgrote deel van competitive shooters op controller OP PC! Go figure

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 23 mei 2021 19:25
    @rreloaderr ok dat wissik nie. ik en mn maten spelen fps op pc met m en k.
    3d p (en platform) games met controller
    Race met stuurtje en vlieggames met joystick
    Ik dacht dat iedereen dat dee…blijk baar niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 mei 2021 22:09
    @kr1z ik denk dat ik 1 van de weinige bent die alles met controller speelt ook op pc. Probeerde keer flight sim maar dat lukte echt niet😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 24 mei 2021 10:19
    @hulstpower dan kom je wel een knopje of 2 te kort ja :)