Nieuws

Metacritic-gebruikersscore Gran Turismo 7 is de laagste ooit voor een Sony-game

Lager dan spellen als World of Warriors en NBA 10 The Inside

Geschreven door Marvin Toepoel op
Het gemiddelde cijfer dat Metacritic-gebruikers uitdeelden aan Gran Turismo 7 op PS5 staat op moment van schrijven op 2,4. Het is daarmee de laagst beoordeelde Sony-game aller tijden.

In de 21 jaar tijd dat Metacritic cijfers bijhoudt van gamereviews is een spel van PlayStation Studios, Sony Interactive Entertainment, SCEA, SCEE of SCEJ niet eerder zo laag beoordeeld door gebruikers. Met het gemiddelde van 2,4 scoort het spel lager dan PS4-titel World of Warriors (2,9), PSP-game NBA 10 The Inside (3) en PS1-game Cool Boarders 2001 (3,3).

Ondanks de lage gebruikersscore staat de gemiddelde reviewscore op het moment van schrijven op 8,7 voor PS5, en 7,5 voor PS4. De gebruikersscore voor de PS4-versie van het spel staat op 6,1 gemiddeld.

Het dalen van de gemiddelde gebruikersscore volgt op een week waarin de servers van het racespel tijdelijk offline waren en een update werd doorgevoerd waardoor spelers minder in-game credits konden verdienen. Vrijdag verklaarde Gran Turismo 7-regisseur Kazunori Yamauchi waarom dat gebeurde. 

Bron: Video Games Chronicle

Dit artikel delen:

Lees meer

Xbox Insiders kunnen gameclips niet meer direct delen via sociale media I.G Q&A: Welke games zijn het leukst om samen te spelen?
17

Reacties op: Metacritic-gebruikersscore Gran Turismo 7 is de laagste ooit voor een Sony-game

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    TPpower

    • 20 maart 2022 12:22
    Dat is wel de reden waarom ik het wat lager zou gaan geven ik vind het zelf een leuke game maar credits verdienenen gaat wel lastigger maar dat maakt het ook leuk maar het is vooral dat de server er wel 2 dagen of 1 dag uitlag lang in iedergeval. Daarvoor koop je geen dure game in de begin periode verder leuk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 20 maart 2022 12:41
    Ja het kan een leuke game zijn, maar dit zijn gewoon naai praktijken. En ik zit heus wel in kamp Sony maar dit is niet uit te leggen aan je fanbase. Alleen het feit al dat ze bij release en review periode dit niet aanwezig was wist Sony duidelijk waar ze mee bezig waren. Het zal Sony sieren om gebruikers te compenseren voor het uitvallen van de server en de credits weer terug te draaien en een persbericht uit te geven en sorry te zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 maart 2022 13:14
    Dat servers plat kunnen liggen kan gebeuren met elke online game dit word altojd wel verholpen uit eindelijk. Maar dat ze geld vragen voor autos die heel moeilijk te zijn vekrijgen en dit niet on review code stopt maar later toevoegd is gewoon je fanbase naaien. Nou was ik al klaar met gt serie sinds deel 4 en wou dezr misschien een kans geven maar ben blij dat ik het niet gedaan heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 20 maart 2022 13:22
    Dit was te verwachten. Mtx toevoegen na een review periode, altijd online verlangen ook voor single player en dan ook nog de rewards aanpassen verder op, maak je geen goede beurt mee. Dit na het horizon upgrade verhaal eerder dit jaar doet het lijken alsof Sony de weg een beetje kwijt is. Ze maken geen goede beurt zo. Hoop dat het commentaar vanuit de spelers ze wakker schudt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 20 maart 2022 14:05
    Eigenlijk zouden de "officiele" reviews aangepast moeten worden naar hoe het nu is.

    Altijd online en mtx zouden gewoon niet in een game moeten zitten die je voor de volle mep betaald. In GT7 niet of welke game dan ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NrFive

    • 20 maart 2022 16:39
    @Vogeltje dit!

    Kunnen alle review sites dit niet even doen zodat ook hun metacritic verder omlaag gaat?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dakoota

    • 20 maart 2022 15:24
    Daarom koop ik nooit een game in de beginperiode. Ik wacht altijd een tijdje. Dat is goedkoper en vaak is de game dan doorontwikkeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 20 maart 2022 15:31
    Wie neemt de gebruikerscore serieus?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Smallie

    • 20 maart 2022 16:48
    @Snoop213
    Nou, als ik soms zie hoe mensen op deze site op elkaar mening reageren, lijkt het er wel op dat iemand anders zijn mening er toe doet.

    Ik baal ook enorm van de wijzigingen die na de release zijn aangebracht, maar voor mij veranderd er toch weinig.

    Ik rij lekker rondjes in mn Golf GTI die ik vroeger niet kon betalen en.. en nu nog steeds niet en geniet me te pletter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Valerium

    • 20 maart 2022 17:32
    @Snoop213 Ik. Als ik een spel zie op metacritic (niet dat ik ooit op die site zit) met a een userscore van 2.4 weet je dat er iets erg fout is.

    Als een spel goed genoeg zou je nooit zo'n laag cijfer zien van users en dat zegt echt wel wat, en ik neem zowieso nooit critic reviews serieus want sites als IGN geven veeeeeeel te vaak een 8 of 9.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 20 maart 2022 19:58
    @Snoop213 Ik kijk meer naar de user reviews dan naar de expert reviews. Die geven vaak een beter beeld hoe leuk een spel is voor een gewone speler. De expert reviews vind ik vaak erg theoretisch en zegt me weinig over hoe leuk een game echt is. Dat lijkt soms meer op een wetenschappelijk onderzoek.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 21 maart 2022 05:07
    @Snoop213 Ik neem meestal een combinatie van factoren. User reviews, Professionele media reviews, berichten op forums, dingen die ik hoor van vrienden etc. Ik richt me nooit helemaal op 1 bron.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 20 maart 2022 20:04
    Speciaal een account gisteren aangemaakt en een 1 gegeven. Ben beetje klaar met dit soort gedoe. Het is een single player game who gives a f als je sneller die auto's kan vrij spelen. Online zijn toch enkele auto's dominant dus die worden eerst gekocht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 21 maart 2022 01:30
    Dat deze game uberhaupt met een SP campiagn verplichte online service heeft is al te achterlijk voor woorden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 21 maart 2022 07:46
    @DarkraverX precies.

    En wat maakt het uit dat mensen exploits gebruikten in een single player game.

    Je hebt grof voor de game betaald.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 21 maart 2022 07:45
    Normaal ga ik meer af op officiele reviews dan de user reviews maar in dit geval hebben die eerste geen volledige indruk van de game gekregen door dat er dingen aan toegevoegd zijn of veranderd zijn.

    Dit was het Saaihalla ook het geval. Hierdoor is het cijfer wat gegeven wordt dus niet accuraat maar dat weten Ubisof en Sony ook en daar doen ze het voor.

    Wat een naaipraktijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 21 maart 2022 12:01
    Grappig dat de game cool boarders hier vermeld wordt.
    9 jarige ik vond de game echter wel heel leuk, al zal dat vast te wijten zijn aan gebrek aan beter.