Nieuws
Overwatch 2

Mensen met prepaid nummers kunnen geen Overwatch 2 spelen

Blizzard gaat de regel binnenkort wel versoepelen

Geschreven door Michel Musters op
Er is controverse ontstaan rondom een inlogvereiste van Overwatch 2, waarbij mensen die geen vast telefoonabonnement maar een prepaid nummer hebben, niet kunnen inloggen.

Alle Overwatch 2-spelers moeten een telefoonnummer hebben gekoppeld aan hun Battle.net-account. Op die manier kan als extra beveiliging een sms worden gestuurd bij het inloggen. Het blijkt echter dat prepaid nummers, die bij aankoop door de provider worden aangemaakt, niet werken. 

Dit is vooral in de Verenigde Staten, waarin prepaid nummers nog erg populair zijn, een probleem. Veel mensen die jarenlang de eerste Overwatch hebben gespeeld, en verplicht moeten overstappen op het vervolg - aangezien het origineel is verwijderd - doen er hun beklag over. Zij kunnen nu dus geen Overwatch meer spelen. "Ik schaam me voor mijn prepaid telefoon", zo claimt een Reddit-gebruiker. "Blizzard is het eerste bedrijf dat mij laat voelen alsof ik te arm ben om een game te spelen."

In een nieuwe forumpost erkent Blizzard het probleem. Het bedrijf meldt dan ook dat mensen die sinds 9 juni 2021 (of langer) Overwatch spelen binnenkort geen telefoonnummer meer hoeven op te geven. Deze verandering zou aanstaande vrijdag al ingaan. Nieuwe accounts hebben echter nog wel de SMS-controle nodig. Het is niet bekend of Blizzard aan een manier werkt om er voor te zorgen dat prepaid nummers ook geldig zijn.

De release van Overwatch 2 deze week verloopt niet soepel. Op dag van release werd de game getroffen door DDoS-aanvallen, waardoor veel mensen de game niet konden spelen. Nog altijd zijn de servers zo nu en dan offline. Het free-to-play-spel is in early access-vorm beschikbaar op pc, Xbox Series X en S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4 en Nintendo Switch.

Dit artikel delen:

Lees meer

Disney+ ondersteunt op PlayStation 5 nu 4k en hdr Braziliaanse waakhond keurt Activision-overname door Microsoft goed
15

Reacties op: Mensen met prepaid nummers kunnen geen Overwatch 2 spelen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Goodmushin

    • 6 oktober 2022 11:11
    Ze missen niet veel :-).

    Weinig innovatie in voelt naar mijn mening en ervaring niet als een deel 2.

    Grafisch opgepoetst en 5vs5 ligt de tempo hoger :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 6 oktober 2022 13:34
    @Goodmushin Ik had OV1 al jaren niet meer gespeeld en moet zeggen dat ik niet echt voel dat het een nieuw deel is, enkel dat ik een aantal patches en heroes heb gemist. De levels lijken het zelfde (zullen vast officieel mooier zijn, maar dat herken je na jaren niet), en de voicelines zijn ook nog precies het zelfde (NERF THIS!). Wel grappig om het weer eens te spelen, zeker aangezien het gratis is, maar voelt niet als een nieuwe game. Vermaak me er prima mee, maar wel bijzonder. 6vs6 of 5vs5 vind ik lastiger in te schatten, maar ik merk wel dat de game meer als Team Deathmatch aanvoelt dan vroeger. Weet niet niet of dat ergens op slaat of dat ik nu onzin uitkraam.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 6 oktober 2022 14:48
    @WvA

    Nee hoor u make alot of sense :-) dus dat zit goed.

    Ik heb deel 1 veel gespeeld. Ik ervaar op dit moment dat de verschillen minimaal zijn.

    Hierdoor raakte ik redelijk snel uitgekeken.
    Ik had gehoopt op veel meer vernieuwing. Het voelt voor mij als een goede patch :-)

    5vs5 vind ik wel leuker er zit naar mijn mening veel meer tempo in.

    Inderdaad meer TDM en het strategisch niveau is minder momenteel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 6 oktober 2022 15:09
    @Goodmushin Het tempo ligt inderdaad (voor mijn gevoel) hoger, maar het classieke we-gaan-langzaam-met-ons-hele-team-naar-voren lijkt een stuk minder. Iedereen vliegt alle kanten op, wat ik prima vind (ik speel vaak junkrat, dus die chaos kan ik wel wat mee) maar het hug-de-tank gevoel lijkt wel verdwenen.

    Overigens is de community nog net zo salty als voorheen. Speelde 1 potje Diva in unranked, en kreeg meteen een ''deinstall the game noob'' op mn dak. Het is dag 2 mensen, doe even normaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 6 oktober 2022 17:21
    @WvA
    Niet druk over maken die spelers heb je overal. Ik speel doomfist die is nu tank. Begon een of ander mens op voice, nog voordat de match begonnen was, op een niet zo vriendelijke manier te vragen of ik wou switchen (het was meer een eis). Volgens haar hoorde ik niet thuis op doomfist. Nou daar zat ik dan met 30 kills, meeste damage en 2 keer doodgegaan. Match hadden we ook gewonnen. Maar volgens madame was het niet goed genoeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 7 oktober 2022 12:13
    @ShadowKiller Is ook wel zo, kan er de ene dag denk ik wat beter tegen dan de andere. Het is zo onnodig, het blijft maar een spelletje. Maar altijd wel lekker om dan het tegendeel te bewijzen inderdaad :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 6 oktober 2022 22:26
    @WvA

    haha ja man de salty level zal altijd blijven bestaan hahaha.
    Ik ga meestal wel stuk! :D iedereen denkt Ronaldo te zijn in de game haha.

    Chaos altijd wel leuk. Ik denk niet dat ik dit speel heel lang zal blijven spelen. Ik zit op MW2 te wachten hehe

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fpsbig

    • 6 oktober 2022 11:18
    Nee maar je kan deel 1 niet meer spelen volgens mij dus ja wel jammer als het een game was die je veel speelde en je nu dus helemaal geen Overwatch meer kan spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 6 oktober 2022 11:56
    @Fpsbig

    Heb je een punt ;-) goed punt hehe

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fpsbig

    • 6 oktober 2022 11:18
    Nee maar je kan deel 1 niet meer spelen volgens mij dus ja wel jammer als het een game was die je veel speelde en je nu dus helemaal geen Overwatch meer kan spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 6 oktober 2022 17:23
    @Fpsbig
    Boehoe.
    Ow2 is gewoon dezelfde game met een man minder en zonder gok elementen (lootboxes)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 6 oktober 2022 12:16
    Ik zal de klassieker van Blizzard even herhalen.. : "BuT DoNt U gUyS HaVe PhOneS ?!?!"

    sowieso krijgen ze maar helemaal het rambam met OW2.0 upgrade patch en hun verplichte mobiele nummer data-mining Free2Vomit grindfest. Zieke uitmelkers van gamers en personeel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 6 oktober 2022 17:27
    @ali3n8tor
    Blizzard 2022:
    "BuT DoN't U gUyS HaVe PhOnE SuBsCrIpTiOnS?!?!"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Remco1988

    • 6 oktober 2022 19:21
    Was ik toch al niet van plan. Dit is zo een nare streek die ze uithalen voor de Overwatch 1 spelers

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gierige_Npc

    • 6 oktober 2022 20:22
    Gevalletje precies wat je verwacht