Nieuws

Mensen bieden meer dan een ton op zeldzame Zelda-game

Wat de gek er voor geeft

Geschreven door Michel Musters op
Een zeldzame versie van de allereerste The Legend of Zelda-game op de NES gaat onder de hamer en het huidige bod is 110.000 dollar.

De veiling draait om een nog met plastic ingepakte versie van de 'NES R'-variant van de game. Deze versie van de game werd maar een paar maanden in 1987 geproduceerd, voordat de cartridge werd vervangen voor de Rev-A-variant in 1988. 

De enige versie die nog kostbaarder is, is de NES TM-variant. Naar verluid is daar echter maar één kopietje van beschikbaar, dus de kans dat die ooit in de verkoop gaat is nihil.

In de beschrijving van het geveilde item wordt duidelijk gemaakt hoe zeldzaam het aangeboden product is - de veilingsite heeft nooit eerder een dergelijke versie van de game kunnen aanbieden. "En waarschijnlijk krijgen we daar voor vele jaren ook niet meer de kans voor."

Dit artikel delen:

Lees meer

De Corsair HS70 gamingheadset is een prima middenmoter Volgende Dark Pictures-game heet waarschijnlijk The Devil in Me
16

Reacties op: Mensen bieden meer dan een ton op zeldzame Zelda-game

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Jorn6810

    • 5 juli 2021 09:14
    Neem aan dat het over de NES-game gaat en niet een Switch-game zoals in de inleiding vermeld wordt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 5 juli 2021 09:17
    @Jorn6810 Ik wou ook al zeggen, volgens mij was er in 1987 nog geen switch :)
    Maandag morgen zullen we t maar op houden, haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 5 juli 2021 10:02
    @Messtranor Zou wel verklaren waarom die zo zeldzaam is :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 5 juli 2021 09:20
    @Jorn6810 Mondays…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jorn6810

    • 5 juli 2021 13:59
    @MichelMusters hebben we allemaal wel eens last van!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fpsbig

    • 5 juli 2021 09:47
    Wat is het verschil tussen de NES R en de Rev a Variant?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 5 juli 2021 16:49
    @Fpsbig verpakking, boekje, waar de game is uitgegeven. Dat soort dingen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 5 juli 2021 10:02
    Is 110.000 nou echt zo veel hiervoor? Dacht wel vaker dit soort bedragen rond te zien gaan voor zeldzame exemplaren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 5 juli 2021 10:52
    @WvA Een ton voor een spelletje? C'mon…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 5 juli 2021 12:49
    @clandestine666 Miljoenen voor een beetje verf op een doek? C'mon.
    Als iets zeldzaam is en niet meer gemaakt wordt is t geld waard, punt.
    't is nu toevallig een game, maar dat boeit op zich niet zoveel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 5 juli 2021 14:44
    @clandestine666 Mensen betalen tegenwoordig duizenden euro's voor een uniek plaatje of gifje op internet (ik weet niet hoe het heet, ik was te druk bezig met ''wtf?!'').

    Ik heb zelf echt niet een ton over voor iets wat vervolgens in plastic blijf zitten, maar in de collectible-wereld, vind ik het nou niet bepaald een hoog bedrag voor zoiets. Hoe groot is de kans dat je iets wat zou oud hebt nog in gloednieuwe staat hebt liggen tegenwoordig?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 5 juli 2021 16:51
    @clandestine666 Nee, het is geen spelletje meer maar een artefact. Eentje die alleen nog maar in waarde kan stijgen en nooit meer gespeeld gaat worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 5 juli 2021 18:59
    @gimbal2 Moet toch lekker zijn om zo in de slappe was te zitten dat je dit soort (relatief) astronomische bedragen kan neerleggen voor iets waar je alleen maar door de verpakking naar kan kijken..XD That's all.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 5 juli 2021 22:43
    @clandestine666 Tja maar voor die superrijken is een ton niks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 5 juli 2021 11:46
    En dan te bedenken dat je er mee in je handen heb gestaan , maar toch de keuze is gevallen op een andere game :-(

    Paar weken later heeft mijn moeder hem toen een keer gehuurd voor de NES
    en ook later aangeschaft , maar was al een andere versie .. ze heeft hem wel bijna uit gepeeld

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 5 juli 2021 14:45
    @ravw Ik neem aan dat als jij die game toen wel had gekocht, je er lekker van had genoten, en die dus niet meer in nieuwstaat is. Lijkt me sterk dat je daar dan dit soort bedragen voor had gekregen ;)