Net als Half-Life 2 biedt SiN Episodes een hoge mate van interactie met de omgeving. In plaats van dat je objecten met een Gravity Gun optilt, gebruikt John Blade gewoon zijn handen. Hierdoor kun je nog nauwkeuriger objecten neerzetten, om zo barricades op te werpen. Zelfs in de 'on rails' stukjes zal de interactie groot zijn. Zo kun je in de auto wat met het dashboardkastje rommelen en de radio op een andere zender afstemmen, tot ergenis van je chauffeuse.
Een sterk element van SiN Episodes belooft de AI te worden. Zo zullen tegenstanders elkaar te hulp schieten wanneer er eentje gewond is. Locatie-afhankelijke schade, iets waarmee het originele SiN pionierde, is namelijk nog steeds van de partij. Je kunt dit keer bijvoorbeeld de benen onder je tegenstander weg schieten. In plaats van dat hij zich over geeft, zal hij nog proberen wat schoten op je te lossen, terwijl zijn teamgenoot het overgebleven restje probeert weg te slepen. Dramatische taferelen alom.
Het onderverdelen in Episodes brengt ook de nodige vernieuwing met zich mee. Elke Episode zal zo'n zestal uur duren en elke drie à vier maanden kun je een nieuwe Episode verwachten. De nieuwe Episodes worden gemaakt afhankelijk van de feedback die men van spelers krijgt. Een deel van deze feedback krijgt men echter automatisch wanneer je het spel speelt, want men zal de speelstijl van de verschillende spelers kunnen analyseren om zo te bekijken welke keuzes er in het spel gemaakt worden. Hier zal men met volgende episodes op in kunnen spelen. Ben je gesteld op je privacy, dan kun je voorkomen dat Ritual met je 'mee kijkt'.
De eerste Episode van SiN Episodes wordt dit eindejaar al verwacht. Morgen of overmorgen zal de volledige onthulling van het spel, hopelijk met de eerste screenshots, op deze website plaatsvinden.
Reacties op: Meer informatie over SiN Episodes beschikbaar
HazardNL
Ik kreeg zovaak berichten dat ik niet kon spelen omdat er iets met het netwerk was dat ik de tel ben kwijt geraakt. De meeste duurde wel niet lang maar toch. En updates downloaden. Handig hoor, maar als ze maar met 30 kb/s gaan en dat is de enige manier om ze te downen wordt het toch wel erg irritant..
Mr.Jappe
Steam is gewoon goed. Jij bent ckr een van die meelopers? Steam heeft heel goed netwerk. Als je goed internet hebt dan download je gewoon met 2 mb/s. Miss logisch dat er wat problemen zijn als zo veel mensen tegelijk HL2 gaan regristeren? Die problemen werden trouwens snel opgelost. Verder zijn er helemaal geen problemen met Steam. (ok alleen friends ) maarja gebruik je Xfire maar.
Het lijkt me een vet spel asl ik het zo lees
Puttenoar
Duran
Alleen heb ik geen interesse in het downloaden vaneen spel.
Ik wil mijn spelletje gewoon op een cd/dvd hebben en hem installeren en deinstalleren wanneer ik dat wil.
Het hele concept van Steam (en soortgelijken) spreekt mij niet aan.
Daarnaast denk ik niet dat het uitbrengen van episodes (ca. 6 uur speeltijd voor 20 dollar) aan zal slaan.
Ten eerste is het m.i. veel te kort en daarnaast wil ik een mooi afgerond verhaal.
Was zelf best wel fan van SIN.
Maar op deze manier (via steam) zal ik er niet aan mee doen.
Alleen als binnenkort nog eens een slimme uitgever opstaat en straks het HELE spel SIN2 (alle episodes) verzameld en deze op cd/dvd uitbrengt ben ik misschien geinteresseerd.
Ryuken
Quake II anyone?
Zolang er geen boxed versie is en Steam geen alternatieve betaalmiddelen dan CC's voorziet lijkt het me al op voorhand een doodgeboren kalf. Sin is lang niet zo populair om dergelijke riskante distributiemethode voor de sequel te rechtvaardigen.
Erwie
Erwie
Je kunt Episodic ook doen in de stijl van Friends bijvoorbeeld, waar elke aflevering op zich staat en voldoening geeft, maar waar ook een grote verhaallijn tussen de afleveringen door loopt.
Spleasure
Teknootje