Gisteren kondigde Ubisoft en Gearbox officieel hun WWII FPS Brothers In Arms aan, en vandaag komen we in een preview van UGO meer details te weten over deze titel. Allereerst komen we te weten dat de game eind oktober moet verschijnen op de PC en Xbox, en in 2005 op de PS2 en GameCube.

Realisme speelt een belangrijke rol in de game, en dat zal dan ook te merken zijn aan de gameplay. In tegenstelling tot Call of Duty maak je in dit spel niet het halve Duitse leger af, en zul je heel wat tactischer te werk moeten gaan. Zo kun je bijvoorbeeld maar twee wapens tegelijk dragen a la Halo, zul je door je ironsight moeten kijken om goed te mikken en zal springen niet altijd voordelig uitpakken.

Een grote rol is weggelegd voor je teamleden, en de ontwikkelaars hebben dan ook veel van hun inspiratie uit Band of Brothers gehaald. Je teamleden blijven het hele spel bij je en je zult veel achtergrondinformatie over ze te weten komen om een broeder gevoel te creëren. Verder kan je ze tijdens de missie's in Rainbow Six-stijl commands geven, en dat zal nodig zijn om vijanden bijvoorbeeld te flanken. Omdat soldaten zich in het echt niet zo makkelijk door hun hoofd laten schieten zul je ook veel gebruik moeten maken van suppressing fire.A new concept for this shooter also revolves around suppression fire. In reality, suppression fire is the key to victory, pinning down your enemy so another can take him out. In multiplayer games, people use this tactic without even realizing it. In Brothers in Arms, suppression is measured by a threat indicator, depicted by a circle above the enemy's head. If the circle is completely empty, the enemy is pinned. Germans will continue to blind fire their weapons over their head or around corners, and without continued suppression, the circle will slowly, filling like an egg timer. Using one element to suppress an enemy, while another swings around to flank them is the quintessential tactic in Brothers in Arms.