Op Unreality is een kort artikel verschenen over het probleem dat er meer bots dan spelers lijken te zijn in Unreal Tournament 2003. De schrijver mailde dan ook Epic's Mark Rein om te vragen hoe dit kan en wat Mark hiervan vond. Mark reageerde met het antwoord dat UT2003 in de eerste maanden 42% beter verkocht dan het origineel, dat duizenden spelers het zouden spelen en de fout misschien bij the All Seeying Eye, het programma wat de schrijver gebruikte, ligt.As for sales, publicly available (NPD) numbers indicate that for the first four months of sales UT2003 has sold 42% better than the original did in its first four months so the game is doing extremely well. There are tons of awesome mods underway, we're working on starting up a HUGE, big-money, mod contest in the next month or two, Digital Extremes just released an awesome bonus pack last week, we've released several patches that not only fixed bugs but also greatly improved functionality and we have an amazing bonus pack in the works with 3 new gametypes, a bunch of cool new maps and some really spectacular architectural content that we think mod and map makers are going to have some fun with including the "junkyard" set. Op het antwoord van Mark Rein werd echter gereageerd dat het spel goed verkocht heeft, alleen dat niemand het meer speelt. Vraag blijft of er nu meer bots dan spelers in UT2003 zijn?