Volgens Blackley heeft Apple zijn eigen apparaten nooit als gameplatformen gezien. Dat games zo succesvol zijn op Apple's mobiele platformen, laat zien dat het medium niet te stoppen is, argumenteert Blackley. "Ze hadden een hekel aan games. De overwinning van games op Apple is compleet. Het is een totale overwinning."
"Ze hebben heel hard geprobeerd om de iPad te laten gaan over tekstverwerken en muziek, maar het publiek wil dat gewoon niet. Het is prachtig. Je hebt geen gamestrategie meer nodig. Je hebt een strategie nodig die ervoor zorgt dat je platform geen nadelen heeft bij het spelen van games, want gaming wordt de belangrijkste activiteit op elk platform. De roeping van elk digitaal apparaat is om games af te spelen." Volgens Blackley zal een apparaat waarop geen games gespeeld kunnen worden, altijd falen in deze markt.
Console-oorlog
De doelgroep voor games is enorm gegroeid de laatste jaren en consoles verliezen volgens Blackley geen terrein, ze zijn juist alomvertegenwoordigd. De definitie van een console is echter veel breder geworden, beargumenteert hij. "Iedereen lanceert consoles. Ze heten iPads en Facebook. De consolemarkt is niet gestorven, hij heeft gewonnen."