Nieuws
Medal of Honor: Above and Beyond

Medal of Honor: Above and Beyond heeft 340 gb aan schijfruimte nodig

Alleen tijdens de installatie - daarna volstaat 170 gb

Geschreven door Michel Musters op
Er is tijdelijk 340 gb aan vrije schijfruimte nodig om Medal of Honor: Above and Beyond te installeren.

Dat heeft ontwikkelaar Respawn Entertainment aangekondigd toen het de systeemeisen van de vr-game online plaatste. De 340 gb is alleen nodig tijdens het installeren - daarna neemt de game 170 gb aan schijfruimte in beslag.

De minimale systeemeisen zijn als volgt:
Intel i7 9700K (of een vergelijkbare AMD-chip)
16 gb aan DDR4 RAM
Nvidia GTX 2080 of hoger
340 gb aan schijfruimte tijdens installatie, 170 gb na installatie. Ssd-schijf wordt aangeraden.

Medal of Honor: Above and Beyond komt op 11 december beschikbaar voor Rift en Quest via Oculus Link. Ook komt het spel meteen op de Oculus Store en Steam te staan, waar het SteamVR ondersteunt. Above and Beyond keert terug naar de Tweede Wereldoorlog. Spelers zijn een agent van de Office of Strategic Services en moeten infiltreren bij de nazi's en samenwerken met het Franse verzet.

Medal of Honor: Above and Beyond

Dit artikel delen:

Lees meer

Taika Waititi regisseert Xbox Series X-reclame Winterupdate Animal Crossing: New Horizons voegt sneeuw toe
19

Reacties op: Medal of Honor: Above and Beyond heeft 340 gb aan schijfruimte nodig

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    ali3n8tor

    • 8 december 2020 08:50
    340 gb voor een VR game?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 8 december 2020 10:06
    @ali3n8tor Waarom niet? Je hebt blijkbaar een associatie gemaakt "VR = minder". Maar dat is simpelweg fout.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MoodyBanter

    • 8 december 2020 11:04
    @ali3n8tor Alleen maar de titel gelezen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 8 december 2020 11:58
    @MoodyBanter
    Tuurlijk, clickbait titel en gelijk reageren zonder verder te kijken ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 8 december 2020 09:04
    Holy shitđŸ¤£

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 8 december 2020 09:20
    Oh wow, en we vonden 250 gb voor Modern Warfare al belachelijk hoog haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 8 december 2020 09:44
    ik vind de minimalen eisen enorm hoog, dat trekt mn bakkie niet meer.

    ah kijk, 170 na de installatie. das wel gek het spel word dan 2x op je pc gezet. alsof je een zip eerst download en dan daarna moet uitpakken. zou toch anders kunnen tegenwoordig?

    heb zelf een i7 7700k en gtx1070, ben bang dat niet soepel gaat draaien dan :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Harriebaldi

    • 8 december 2020 11:12
    UploardVR zegt dat dit de Recommended specs zijn; de minimum specs zijn nog niet bekend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 8 december 2020 11:39
    Ff wachten is deze game nu ineens met de steam vr bril te spelen??? Wtf dit wist ik niet!! Ik snap er ff niks van.

    Update: toch niet, wat gaar! VR wereld is al klein en dan nog exclusieve titels maken ook. Hoe dom kan je zijn. Kut facebook!

    Dat EA hier toestemming voor gegeven heeft. Dit is hetzelfde dat de nieuwe fifa alleen op nintendo uitkomt. Want ja die oculus is mindere kwaliteit vr bril.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 8 december 2020 11:42
    @GoofyZ3 ja dan heb je geluk, veel games die op de oculusstore kan alleen daar spelen, blijkbaar komt deze dan ook op steam te staan en kan je em met elke bril spelen (die de specs heeft enzo ofc)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 8 december 2020 12:06
    @HunterSeeker nee toch, ik zie nergens dat hij met elke bril te spelen is. Half life alyx is voor iedere bril geschikt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 8 december 2020 12:18
    @GoofyZ3 als het goed is kan je steamgames in vr spelen met elke bril. je pc doet immers al het werk en je bril geeft het door. de technieken die bij de bril horen (bv inside out tracking) zijn dan wel verschillend.

    Maar dacht echt dat je daar met elke bril aan de slag kan gaan, net alsof je een andere controller gebruikt om iets te spelen.

    Laten we voor de zekerheid eerst maar eens wat reviews afwachten na de release ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 8 december 2020 18:36
    @HunterSeeker De Oculus Quest en Quest 2 hebben een link kabel waarmee je de bril aan je pc kan koppelen of zelfs draadloos kan spelen via een app genaamd Virtual Desktop waar het signaal via wifi naar je bril word verstuurd.

    Tot nu toe werkt Virtual Desktop bij mij erg goed met een latency verschil dat ikzelf niet kan opmerken. Het schijnt alleen dat er een max aan de data transfer zit bij Quest 1+2 en, ik denk niet dat het problemen zal opleveren voor deze game alleen weet het niet zeker.

    Als laatste is het zo dat omdat de Quest 1+2 via een USB kabel gaat of via wifi het signaal ingepakt moet worden op je pc en uitgepakt op je bril. Dit hoeven andere PCVR ready brillen niet te doen (Vr brillen die niet als standalone zijn bedoeld en standaard een kabel hebben). Dit zorgt voor extra rekenkracht van je computer waar ik een ruime schatting maak van zo`n 20-40% extra rekenkracht wat erg veel is en dus een nadeel van deze bril. Als je toch genoeg rekenkracht hebt maakt het minder uit alleen dat is bij Vr echter weinig het geval. Echter voor de prijs is de Quest 2 alsnog een goedkoper alternatief.

    Edit: Volgens mij heb ik een reactie geplaatst die geen antwoord geeft op je vraag :D De informatie kan echter geen kwaad denk ik.

    Ik neem aan dat de game wel beschikbaar word voor elk platform.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sabor

    • 8 december 2020 16:10
    Ben hier wel benieuwd naar. Grote kans dat ik deze wel aanschaf!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 8 december 2020 16:28
    En zo goed zit het er helemaal niet uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 8 december 2020 18:17
    Wat? Maar in mijn beleving is de installatie toch altijd kleiner dan de geĂ¯nstalleerde game? Kan iemand dit mij technisch uitleggen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 8 december 2020 18:30
    De grote van de game is gigantisch alleen de verdere systeemeisen zijn ook om te huilen. Gelukkig heb ik een nieuw systeem alleen de meerderheid van de mensen zal deze game niet eens op low kunnen draaien zoals het er nu uitziet?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ossiemossie

    • 8 december 2020 22:47
    What the hell.. zijn dit niet de recommended specs? Ik kan het eerlijk gezegd niet zo goed geloven dat je minimaal een GTX 2080 nodig hebt. Ik heb een 1070 en kan letterlijk alle VR spellen vloeiend draaien op mijn PC.

    Nu ineens komt mijn PC niet in de buurt van deze game? Lijkt me sterk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ossiemossie

    • 8 december 2020 22:49
    @Ossiemossie Ik heb op andere sites gelezen dat het recommended specs zijn..

    Bedankt h`e Gamer, ik kreeg zowat een hartaanval XD