Respawn Entertainment's Vince Zampella laat dat weten op Twitter. "Dat is de beste balans met AI voor ons." Naast spelers bevat de game namelijk ook computergestuurde vijanden en de mechanische Titans kunnen spelers volgen. Zampella kon geen exacte hoeveelheid geven, maar meldt dat er "genoeg zijn om het leuk te houden".
Spelers vormen volgens hem het echte gevaar. Vuurgevechten zouden dan ook druk genoeg zijn. Verschillende twitteraars reageerden teleurgesteld op de hoeveelheid spelers. "Het is echt enorm leuk", reageerde Zampella. "We hebben veel getest. Het draait om wat wij uiteindelijk het leukst vonden."
Reacties op: Maximaal twaalf spelers in TitanFall
Pug205GTi
Zo van f*ck jullie gamers, we luisteren toch niet naar jullie. Jullie slikken het maar gewoon of je het nou leuk vind of niet.
Dat is de laatste tijd de mentaliteit van de uitgever/dev. Totaal niet luisteren naar de gamer (klant). Sommige devs zouden heel graag willen luisteren naar de gamers maar worden dan meteen met de grond gelijk gemaakt door de uitgevers.
Heel erg jammer.
Teknootje
Ze kunnen het zelf dan nog wel zo leuk vinden. Als men dat buiten Respawn niet vind, dan is het toch zuur :)
razzie10
Dit heb ik met zoveel games. Fight Night waar je 1 klasse onder je klasse kan vechten. Laat me lekkere een featherweight in elkaar rammen?
RAPPA
Laat ze de game eerst maar uitbrengen hoe hun denken dat het moet daarna krijgen ze genoeg onderbouwde feedback hoe het beter kan.
Pug205GTi
the-x-filess
Ik snap de teleurstelling daarom niet helemaal.
Nicka187
Nicka187
Meer spelers in je MP betekent niet automatisch een betere game.
poklaan
Sermiosa
Ik vind het goed om te lezen dat een dev een game maakt die hun zelf leuk vinden. Dat is vaak wel positief terug te zien in het eind exemplaar.
Aquemini
eduardkhil
Pug205GTi
Ik ging niet inhoudelijk op het artikel in dat je maar 12 spelers heb maar meer het antwoord wat hun terug geven. Als ze hadden gezegd van: We hebben getest met 12 spelers en de balans is hier goed in naar onze mening, dan leveren we eerst dit op. Mocht er na de release een grote groep mensen zijn die meer spelers willen, gaan we kijken naar de mogelijkheden om dit te realiseren.
Nu is het zo van, het draait erom wat wij het leukst vinden dus gaan jullie maar terug in je hok. Alsof hun dus de enigen zijn die dit spel straks gaan spelen en het voor hun het leukst moet zijn.
snapgab
Je kan moeilijk van ze verwachten dat geen enkele beslissing maken tot ze ver genoeg zijn met de ontwikkeling van het spel om een open beta uit te geven, dat is simpelweg onmogelijk.
Overmind
Met alle respect, ik denk dat veel gamers zich ook wel teveel toe eigenen op dit gebied. Het is tenslotte de game van Respawn Entertainment en niet van ons allemaal. Deze beslissing zal echt weloverwogen zijn. Luisteren naar de klant kan ook de verkeerde kant op schieten. Er is een verschil tussen klagen over balans, bug en andere narigheden, Maar commentaar op een door hun ontwikkeld gameplay model is gebaseerd op je eigen smaak en als dat niet in je straatje ligt kan je altijd nog een andere game gaan spelen. Volgens mij zijn er tegenwoordig genoeg verschillende soorten shooters.
ZWGamemaster
maar vind de conquest maps van 64 man op BF4 ook te gek.
Pug205GTi
Dan kunnen ze het als DLC uitbrengen bijv. om zo de kosten voor de extra ontwikkeltijd terug te kunnen verdienen maar zo houd je de gamers van je spel tevreden en laat je zien van hey we luisteren ook naar de wensen van de community.
rohirrimDAAN
Ben ook benieuwd hoe goed de AI gebruik gaat maken van de mobiliteit van de piloten.
edit: typo
rohirrimDAAN
Dorsos