Het gebeurt nog redelijk vaak dat een grote PC of next-gen consoletitel ook naar de GBA 'geport' wordt. Het betreft hier dan vaak een compleet ander spel dat zich losjes op de thema's en het verhaal van de 'grote' titel baseert. Vaak betreft het hier ook games welke op een film gebaseerd zijn. En ondanks dat het vaak voorkomt kan het nieuws van een GBA conversie vrij onverwachts komen. Want wie had het voor mogelijk gehouden dat het bullet-time epos Max Payne ook op de GBA voor leuke gameplay zou kunnen zorgen? Toch is ontwikkelaar Mobius Entertainment erin geslaagd de bullettime, als we IGN mogen geloven, succesvol over te zetten naar de GBA versie, mede door het gebruik van 3D karakters:The use of the 3D characters is what makes the bullet time effect possible on the Game Boy Advance, since the developers can continue to smoothly manipulate and animate the enemies when the game kicks into slow motion. The Max Payne character animates incredibly fluidly with many of the same moves he had on the PC and console versions. And it's even more satisfying to watch enemies get blasted back after a direct shotgun blast to the chest. And when not in slow motion, Max Payne runs at an impressively quick clip. Meer screenshots en informatie over deze GBA-conversie bekijk je hier.