Nieuws
Avengers Endgame

Marvel’s Avengers-game voor het eerst getoond

Game komt op 15 mei 2020 naar PS4, Xbox One, pc en Stadia

Geschreven door Michel Musters op
Square Enix toonde tijdens zijn E3-persconferentie voor het eerst beelden van het aankomende Marvel’s Avengers.

Square Enix werkt met Crystal Dynamics, bekend van de Tomb Raider-franchise, al geruime tijd aan de Avengers-game, maar tot vannacht was er nog nagenoeg niets over bekend en waren er nog geen beelden van uitgebracht. Eerder deze week lekte via een poster op de E3-beurs zelf al uit dat het spel naar PlayStation 4, Xbox One, Google Stadia en pc komt. Nu is bekend dat het spel op 15 mei 2020 uitkomt.

De bekende helden uit het Marvel-universum zitten in het spel, zoals Captain America, Thor, Bruce Banner (de Hulk), Black Widow en Iron Man. San Francisco viert de opening van een nieuw hoofdkantoor van de Avengers. Er wordt een poging gedaan om nieuwe technologie te stelen, en de Avengers worden hiervan beschuldigd. Vijf jaar later bedreigt iets slechts de wereld, en moeten de Avengers alsnog in actie komen. Het verhaal is compleet uniek voor de game gemaakt.

Bekende stemacteurs Nolan North en Troy Baker spelen respectievelijk Tony Stark en Bruce Banner. De game krijgt daarnaast een online modus waarin spelers met z'n vieren samenwerken. Alle nieuwe locaties en helden die als dlc aan de game worden toegevoegd, zijn gratis voor alle spelers. De game bevat geen lootboxes.

Dit artikel delen:

Lees meer

Final Fantasy 14-uitbreiding Shadowbringers verschijnt op 2 juli Nieuwe beelden voor War of the Visions: Final Fantasy Brave Exvius
11

Reacties op: Marvel’s Avengers-game voor het eerst getoond

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Jurry1984

    • 11 juni 2019 07:44
    Maar wat is het voor een game? Action adventure? Mmo? Kan je het coop spelen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 11 juni 2019 11:04
    Beetje raar dat er geen gebruik gemaakt is van de gezichten van de originele acteurs. Nu zien de characters er nogal raar en cheap uit. verder ziet het er wel vet uit, maar echte gameplay beelden zullen nog moeten uitwijzen of het ook werkelijk wat is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • NrFive

    • 11 juni 2019 11:18
    Acteurs beschermen meestal contractueel hun gelijkenis, dus dat verbaast me niks.

    Het is inderdaad even wennen na 11 jaar MCU. Meeste fans geven echter aan dat sommige gezichten nog wel wat aandacht nodig hebben. Hopelijk kunnen ze dat nog tweaken.

    Gameplay beelden zouden vanavond rond 22:00 volgen tijdens E3 Colosseum.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 11 juni 2019 13:37
    @NrFive Het is eigenlijk gewoon Square's take op de avengers. Het heeft helemaal niks met het MCU te maken netzoals insomniacs spiderman game. Heeft niks met contracten te maken.

    Best geinig wel. Gameverfilmingen vallen niet goed in de smaak, doen ze het anders, is het weer niet goed XP

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • NrFive

    • 11 juni 2019 14:28
    @Millman7 Klopt dat het een eigen take is, dit gaven ze ook aan tijdens de persconferentie, maar nu lijkt het alsof ze geprobeerd hebben om in de buurt te komen van de MCU acteurs maar toch niet helemaal. Had dan liever gewoon een aparte richting in geslagen zoals met Spider-Man :) (zie bijv. Marvel Ultimate Alliance 3 op de Switch, dat ziet er prima uit)

    En acteurs maken wel vaker gebruik van hun portretrecht en dat je flink mag betalen om dat te gebruiken voor bijv. een spel of andere merchandise. Het kan natuurlijk zo zijn dat de MCU acteurs hier afstand van hebben gedaan toen ze hun contract tekenden met Marvel, maar ik ga hier niet van uit. Want dan zouden ze ook extra moeten werken om hun stem hieraan te verlenen. Zie je het al voor je, RDJ die "klaar is" met Iron Man, terug wordt geroepen voor een spel?

    Mijn persoonlijke mening, na een paar keer de footage te kijken, is dat Bruce en Stark er prima uit zien. Bij Black Widow lijkt haar uiterlijk net iets te veel alsof ze net uit bed is gestapt. Captain ziet er goed/normaal uit, maar z'n uniform lijkt iets te veel op een ijshockeypak. Maar dat is makkelijk te fixen met nieuwe costumes die vast wel later worden toegevoegd. Thor kan ik mee leven, maar had liever een iets meer "verzorgder" uiterlijk gezien. Wat me met name opvalt is dat ze veel technieken gebruiken om het haar er "levendig" eruit te laten zien. Misschien beetje hierin doorgeschoten? :P

    Ben erg benieuwd naar gameplay, als dit snor zit zal het uiterlijk me verder niet veel boeien :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 11 juni 2019 11:57
    @SuperDre
    Absoluut mee oneens. Ik ben juist bijzonder blij dat ze de gezichten van de acteurs niet hebben gebruikt want nu heeft de game een eigen smoel en krijg ik er niet zo’n goedkope cashgrab-feel van. Het ziet er alles behalve raar en cheap uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Derper

    • 11 juni 2019 12:33
    @Sander999 scheelt ook dat ze nu minder geld kwijt zijn aan dure acteurs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 11 juni 2019 13:37
    Jawel hoor dit is hem, mijn game van deze E3. Echt zin in!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 11 juni 2019 14:02
    @obi-twan kenobi dat was deze tot dat ik gods and monsters zag erna

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 11 juni 2019 18:15
    @hulstpower die ziet er ook goed uit, maar avengers is toch meer mijn ding.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Qinneth

    • 11 juni 2019 19:18
    Het ziet er tegelijk teveel uit als de films, en tevens ook weer helemaal niet. Vreemd