Nieuws
Fifa 23

Marvel verandert voetballers in superhelden in Fifa 23 Ultimate Team

Er komen 21 zogenaamde 'FUT 23 Heroes'

Geschreven door Michel Musters op
In de Ultimate Team-modus van Fifa 23 zullen sommige beroemde voetballers als Marvel-helden weergegeven worden.

EA kondigde de samenwerking met Marvel eerder vandaag aan. Diverse (voormalige) voetballers hebben in FUT in Fifa 23 unieke illustraties gekregen waardoor ze op superhelden lijken. 

EA heeft tot nu toe van vijf spelers bevestigd dat ze Marvel-illustraties krijgen. Het gaat om Landon Donovan (The Brave), Ricardo Carvalho (The Anticipator), Claudio Marchisio (Il Principino), Yaya Touré (The Citadel) en Park Ji-Sung (Tigerheart). De illustraties zijn hieronder te bekijken.

In totaal moet dit voor 21 voetballers gedaan worden. De kaarten zullen onderdeel uitmaken van de lootboxes in Ultimate Team. EA laat weten dat er later dit jaar zelfs een online comic uitkomt gebaseerd op de cross-over.

Fifa 23 is vanaf 30 september beschikbaar voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S, Google Stadia en pc. Op de Nintendo Switch verschijnt een 'Legacy Edition' met slechts minimale vernieuwingen, waaronder de vrouwenvoetbalcompetities.

Fifa 23
Fifa 23
Fifa 23
Fifa 23
Fifa 23

Dit artikel delen:

Lees meer

Deliver Us Mars uitgesteld naar februari 2023 Dragon Ball-evenement in Fortnite begonnen
23

Reacties op: Marvel verandert voetballers in superhelden in Fifa 23 Ultimate Team

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    MissMeNL

    • 16 augustus 2022 10:58
    Einde van fifa. Ooh wacht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 16 augustus 2022 12:27
    Ik trapte 3 jaar geleden in de val die Ultimate Team heet. Ik speelde altijd met veel plezier career mode, maar maakte de fout om eens een kijkje te nemen. In 3 jaar verloor ik al het plezier in FIFA spelen en veranderde het in een soort van werk. Altijd maar grinden, veel te veel potten moeten spelen in het weekend en alle doelstellingen willen halen. Ik kwam niet meer aan andere (leukere) games toe en zei geregeld afspraken met vrienden af omdat ik nou eenmaal nog wedstrijden moest spelen. Een maand of 3 geleden heb ik er de stekker uitgetrokken na een helder moment van zelfreflectie. Ik speelde FIFA uit verslaving, niet omdat ik het leuk vond.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 16 augustus 2022 12:50
    @gusanito Interessant zeg, en wat goed dat je die zelfreflectie uiteindelijk kreeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 16 augustus 2022 13:02
    @MichelMusters Thanks!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 16 augustus 2022 12:54
    @gusanito heel herkenbaar, heb dit met LoL gehad en nu eigenlijk ook met CoD.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 16 augustus 2022 13:03
    @-JK- Ja het is ook gewoon een probleem in de game industrie aan het worden. Steeds meer games spelen in op het Fear of Missing Out gevoel. Wat mij betreft is dit echt een gevaarlijke ontwikkeling.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ricje

    • 16 augustus 2022 14:02
    @gusanito Helaas niet alleen games. Social media is precies hetzelfde. Blijven deelnemen anders loop je achter/val je buiten de boot en tel je niet meer mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 16 augustus 2022 15:14
    @Ricje ik heb sinds gisteren besloten om te stoppen met Facebook. Nu gebruik ik nog wel Whatsapp enzo. Insta deed ik al niet echt aan. Facebook was de grootste tijdverspilling voor mij. Nu hopen dat ik het vol houd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 16 augustus 2022 15:55
    @MissMeNL Jup, van FB af gaan is voor mij ook nog steeds een ding. Pak toch vaak ff m'n telefoon als ik eigenlijk rustig een film wil kijken bijvoorbeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ricje

    • 17 augustus 2022 03:02
    @MissMeNL Succes met het afkicken! Hoop dat het je lukt. Je zal een hoop tijd en moeite besparen die je in iets anders kan stoppen. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 17 augustus 2022 08:26
    @Ricje meer gamen haha. Nee game verslaving is natuurlijk erger. Maar soms heb je het in eens dat dingen gaan aanvoelen als tijdverspilling. Dat had ik gewoon in eens met Facebook. Ik had hetzelfde met cod.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RedBiohazzerd

    • 17 augustus 2022 14:27
    @MissMeNL Hier het zelfde met CoD. Jaren lang die hard gespeeld, ging elk jaar trouw naar de nacht release, nam een dag vrij (meestal was de release donderdag nacht) om het hele weekend te kunnen spelen en proberen z.s.m. en zo hoog mogelijk te prestigen. Elk jaar merkte ik dat de game steeds meer copy/paste werd, met elk jaar de zelfde (launch) , of zelfs ergere problemen, waar ik elk jaar steeds meer en meer op aan het schelden, vloeken en tieren was. Gek werd ik er van, maar toch bleef ik het elk jaar weer trouw kopen en spelen. En toen, kwam WW2 en ik voelde mij zo in de zeik genomen dat, dat deel mijn ogen echt heeft geopend. Waar de piep was ik eigenlijk mee bezig. ik gaf elk jaar weer 60 euro uit aan een game die ik eigenlijk alleen speelde, om het spelen. Ik deed het niet eens meer omdat ik het leuk vond (Cod 4 tot Black Ops 2, heb ik echt genoten van de games). Ik kreeg serieus steeds meer rage momenten. CoD4: remaster heb ik mij echt nog mee vermaakt (waarschijnlijk uit nostalgie), maar met WW2 was het gewoon echt over en uit en ik heb BO4 overgeslagen. Ik heb MW nog wel gekocht, maar dat was meer omdat ik benieuwd was naar de SP en ik heb de multiplayer bijna niet aangeraakt, hooguit 4x opgestart, maar na 1 a 2 potjes was ik er weer helemaal klaar mee en ging wat anders doen.

    Ik heb nu al een paar jaar geen CoD meer aangeraakt en ik heb ook totaal niet de behoefte om het weer te gaan spelen. Een paar vrienden van mij spelen het nog steeds, en wanneer ik online ben vragen ze mij ook wel eens, kom je potje knallen (die doen tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar Warzone), maar zelfs Warzone, daar heb ik echt totaal geen zin in. Vervolgens hoor ik hun dan over de chat om precies het zelfde te keer gaan, als wat ik altijd deed. Op dat moment weet ik weer helemaal genoeg, laat maar.
    Het is klaar met CoD voor mij. Ik wil niet weer terug vallen in het continu schelden/ragen en boos zijn, alleen maar om een spelletje.
    En ik moet zeggen dat ik ook echt blij ben, dat ik die stap heb genomen. Ik geniet weer veel meer van andere games, en ik merk ook echt dat ik veel beter in mijn vel zit, zowel tijdens het gamen (veel minder ragen), maar zelfs in het dagelijks leven. Het afkicken is het in mijn ogen dus zeker waard!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 17 augustus 2022 15:22
    @RedBiohazzerd mooi geschreven. Zit er ongeveer hetzelfde in. Ik kan nu ook meer single player spellen waarderen in plaats alleen te focussen op een online spel die alle aandacht eist. Het gevoel dat ik achter loop of misschien zelfs slechter word.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xXDannyNLXx

    • 17 augustus 2022 07:43
    @gusanito dit herken ik heel erg. bij Overwatch daar in tegen de rede dat ik stopte. lego bastion gemist en klaar met de game…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 16 augustus 2022 14:55
    @-JK- Ik heb (had) een haat/liefde relatie met Dota. Begonnen met een groep vrienden en een van de leukste tijden in mijn game-leven mee gehad. Maar het is echt een endless time sink. Van full squad met 4 vrienden naar met een vriend en 3 rando's, en je merkt hoe toxic de community is. Soms zelfs even een potje in je eentje, het werd er allemaal niet beter op. De game is fantastisch leuk, maar iedereen neemt het zo serieus dat iedereen alleen maar op elkaar loopt te schelden. Daarbij is het ''nog eeeeen potje'' veel te hoog, waardoor je voor je het weet honderden uren aan het spelen bent en eigenlijk niets anders meer doet. Mijn relaties of werk heeft er nooit onder geleden, maar ik was wel blij om na 2500 uur de game voor goed af te sluiten. Het gekke is dat ik zeker weet dat als ik hem weer eens zou opstarten, ik het weer fantastisch zou vinden. Heel gekke ervaring.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 16 augustus 2022 18:37
    @gusanito Ik vind het best dapper dat je dit zegt. Zo’n periode zou niet makkelijk geweest zijn.

    Bij mij werkt het - gelukkig maar - nog altijd averechts. Hoe meer systemen er in een spel zitten, hoe eerder ik afhaak. Korte evenementen in het weekend, een battle pass, dan weer hier een extra challenge en dan weer daar een unieke unlock. Gek word ik er ervan. De grootste reden dat ik zelden nog een multiplayer game aanraak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 16 augustus 2022 18:56
    @Vogeltje Ik speel precies om diezelfde reden eigenlijk bijna geen multiplayer games.

    De periode was trouwens niet per se moeilijk omdat ik het lange tijd niet door had. Ik heb gelukkig een goede sociale omgeving met vrienden die kritisch op elkaar durven te zijn. Mijn vrienden 'grapte' geregeld over mijn FIFA verslaving. In het begin lachte ik het weg en vond ik het onzin, maar beetje bij beetje begon ik me te beseffen dat er wel degelijk een kern van waarheid achter zat.

    Ik heb Asperger, ben best verslaving gevoelig en impulsief. De opkomst van zaken als lootboxes vormen soms echt een mijnenveld voor me. Maar nogmaals, ben blij dat ik goede vrienden heb die me een beetje in de gaten houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wokkel

    • 16 augustus 2022 21:28
    @gusanito mag ik dan aanraden om gewoon lekker Full Throttle nog eens te herspelen. Geen mp, lootboxen en al die andere crap :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 16 augustus 2022 22:01
    @wokkel Daar kun je me midden in de nacht voor wakker maken! Maar serieus, sinds ik gestopt ben met FUT heb ik al enorm veel leuke games van mijn backlog uitgespeeld. Tunic, Hades, Sniper Elite 5, Alien Isolation, Maneater, Spiritfarer en Hotline Miami 2 oa. Dan is gamen ineens weer heel leuk!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Buzzard

    • 17 augustus 2022 11:51
    @gusanito
    Je moet afspraken met vrienden nooit afzeggen hoe moeilijk dat soms ook kan zijn als je aan het gamen bent.
    Ik denk dat vrienden je de mooiste herinneringen voor het leven geven en meer plezier dan een potje gamen.

    Zo probeer ik het ook :-)