Vorig jaar kwam het zeven man sterke S2 Games met het spel Savage op de markt, een multiplayerspel waarin real-time strategy en first-person shooter met elkaar gecombineerd werden. Na het voltooien verlieten drie medewerkers S2 Games en gingen verder onder de naam Offset. Vandaag kondigen Sam, Travis en Trevor het eerste spel aan van Offset Software, met de werktitel Project Offset.
Voor Project Offset hebben ze met z'n drieën een geheel nieuwe 3D engine uit de grond gestampt die helemaal klaar is voor de volgende generatie games. Met deze engine hoopt men een epische fantasy-wereld op het scherm te toveren die zijn gelijke niet kent. Een dergelijk universum is een opvallende keus, want Project Offset is in essentie een first-person shooter. Je zult onder andere met pijl en boog ten strijde trekken, maar kunt voor de melee-gevechten altijd je zwaard nog uit de kast trekken.
Voor de liefhebbers van 'voertuigen' is er ook genoeg te beleven in Project Offset, als hebben de vliegtuigen plaatsgemaakt voor draken en de auto's voor beesten. Het spel kan zowel alleen, cooperatief als competitief gespeeld worden, waarbij ook speciale ondersteuning voor het spelen in clans, geboden wordt. Project Offset heeft nog een lange weg te gaan, getuige ook dit technologiefilmpje waarin vooral models te bewonderen zijn en slechts een paar seconde ingame beelden. Maar wat je te zien krijgt, is zeker indrukwekkend en al helemaal voor een team van drie personen! Al heeft Offset wel aangegeven, dat men in de toekomst nog enigszins uit wil breiden.
Reacties op: Makers van Savage keren terug met Project Offset
metzman
badname
Die ingame stukjes zien dr vet indrukwekkend uit door de belichting. Best knap met een team van maar 3 man, hopelijk vinden ze een grote investeerder
Emmertje Bert
Erwie
Demolition man
SumatroX
cod_for_ever
Het team bestaat niet uit 3 maar uit zes mensen. Check hun website, en ga nadien bij Team.
RedCandy
-bron http://www.projectoffset.com/news.html
misschien hebben ze 3 mensen ingehuurd?
-Missie Muggenziften- FAILED!
oh en.. bij team staan toch echt 3 mensen
BiG-T247
Demolition man
Sam McGrath
[Founder / Technical Director]
Travis Stringer
[Co founder / Artist]
Trevor Stringer
[Co founder / Artist]
We are just three people working out of an apartment, and are currently completely self-funded. The engine and all art thus far has been created with a tiny budget – just enough to purchase the software and hardware we need for development. However, although our budget may be small, our goal is big. We are creating an AAA next generation game (codenamed "Project Offset", and a powerful game engine to run it.
misschien moet je zelf ff leren lezen cod?
BeastFOOD
alleen dat die gast zo doodging was een beetje jammer, want het laat zien dat die deaths dus scripted zijn en er dus geen physics(ragdoll) aanwezig zullen zijn. Maarja, dat hoeft natuurlijk niet, ontwikkelen duurt lang!
badname
BeastFOOD
of, wacht, doe maar niet.
Demolition man
Die gasten kunnen niet makkelijk rond komen en zijn maar met zn 3en. Dus verwacht geen havoc in dit spel.
badname
Dus dat wil niet zeggen dat het ingame scripted zal zijn, zeer waarschijnlijk zal het wel ragdolls bevatten en zullen ze die er zelf inzetten, havoc is al ernstig achterhaald en nuteloos duur.
En jij bent de nutteloze figuur hier :zwaai:
playertony
en de game is niet mijn genre,
DenialOfService
BiG-T247
BeastFOOD
ik heb nooit gezegd dat het zeker is
en badname, ik dacht idd al dat het zo zat, soz voor het spottende antwoord! En ik weet trouwens wel wat van games
Maar demolition man, als je op de site leest, zie je dat ze nog publishers zoeken, en dat ze zeker niet van plan zijn om met z'n drieeen door te gaan.
Whahah muggenziften is een veelgebruikt woord op gamer.nl