Op GamersHell is alweer het derde interview te lezen met de makers van Nina: Agent Chronicles. Eerder waren er al interviews op HomeLanFed en WorthPlaying waarin de makers een aantal opmerkingen maakten die je normaal niet van spellenmakers zou verwachten. Zo zou Nina een "Play & Forget" spel worden en bekenden de makers klassiekers als No One Lives Forever nooit gespeeld te hebben (hoewel het spel op dezelfde engine draait en ook een vrouwelijke geheim agente als hoofdpersoon heeft!). Nu gaat men op GamersHell vrolijk op dezelde toer verder. Sommige antwoorden zijn trouwens letterlijk hetzelfde als in het vorige interview maar er zitten ook wat nieuwe dingen bij tussen:"We don't want players compare the locations with the real stuff and complaining about how bad it has been done."

"No vehicles to drive or fly unfortunately. Again, this is the game intended for non-experienced players and they will probably game enough problems with moving around on feet."

"The game is designed to be a mixture of simple shooter with some adventure elements – you have to find the way, open some doors, use various machines, obtain some information from the opponents with Nina's paranormal abilities. This is how the single player works and this is an example of some missions – I don't want to spoil the fun."De textures zijn 100% realistisch. Want het zijn foto's. Logisch! Ja, adventure-elementen zoals het openen van deuren. Volgens mij onderschatten de makers het IQ van de casual gamer een beetje, maar wie weet hebben ze een heel ander doel voor ogen. Ze hebben namelijk gezien dat "highly anticipated" games nog wel eens een flinke afgang kunnen hebben, dus door de verwachtingen bij de gamers nihil te houden kan het alleen nog maar meevallen. Vandaar waarschijnlijk ook die prachtige screenshots. Lees het hele interview hier.