Blake legt uit hoe onder meer de geluidseffecten van Dice' Battlefield als inspiratiebron dienden voor zijn werk binnen Mass Effect 3, maar dat er ook andere assets uitgewisseld worden. "We praten met de jongens van Dice, die aan Battlefield en Medal of Honor hebben gewerkt, en hebben al een hoop kennis en assets uitgewisseld. We doen veel met [hun werk] wat betreft geluid. [...] Je kunt de verschillen horen tussen omgevingen wanneer schoten afketsen op de muur."
Blake benadrukt dat, hoewel er uitwisseling van assets plaatsvindt, beide games significant van elkaar verschillen. "De focus van Dice is enkel op geweren. Wij hebben ruimteschepen, speciale krachten en nog veel meer zaken waar we rekening mee moeten houden. Eén ding wat ik echt van Dice wilde was de manier waarop zij verschillende omgevingen anders aan kunnen laten voelen. Ook hebben ze een systeem om het geluid te dempen: als je zelf een geweer afvuurt wordt het volume van andere geweerschoten teruggeschroefd."
Reacties op: Makers Mass Effect 3 en Battlefield 3 wisselen veel kennis uit
furrie
Ego8
PscldR4
AlienShine
Laten we hopen dat hierdoor de techniek van de ene game niet gelimiteerd blijft bij die ene game.
Fred-Erik
Casey
Sorry beste Ego8, maar dat wat jij bedoelt, is niet wat in het bovengenoemde artikel staat vermeld, de lasergun zal nu toch echt niet als een AK47 gaan klinken, men wilt het geluid in zijn algemeenheid verbeteren………….
En daar kunnen ze dan inderdaad het beste bij Dice wezen, want die snappen het wel.
Ben zeer benieuwd hoe dit in positieve zin gaat uitpakken ?
ShadowX
Toppie EA ga zo door.
droidfan
Malcatrazz
Hybr1d
Nihilistic Poet
In iedere geval, top dat ze dit doen!
BlackRush
Pathologist