Nieuws

Maker nieuwe Monkey Island verdedigt grafische stijl van de game

'Dit is de grafische stijl die ik wilde'

Geschreven door Michel Musters op
Ron Gilbert, de maker van de klassieke Monkey Island-games en het aankomende Return to Monkey Island, betreurt het dat fans kritiek uiten op de grafische stijl van de game.

Dat laat hij weten in een nieuwe blogpost. Hij meldt dat er wat negatieve feedback is op de grafische stijl van de aankomende game, die verschilt van de grafische stijl van de klassieke spellen. "Ironisch genoeg zijn het vooral hardcore Monkey Island-fans die niet willen dat ik een game maak die ik wíl maken. De game heeft misschien niet de grafische stijl die je wilde zien of die je verwachtte, maar het is de grafische stijl die ik wilde."

Return to Monkey Island, een vervolg op de eerste twee Monkey Island-games, werd afgelopen april aangekondigd. Ron Gilbert maakt de game samen met zijn studio Terrible Toybox, in samenwerking met Devolver Digital en Lucasfilm Games.

Het spel moet een direct vervolg worden op de eerste twee games uit 1990 en 1991, Secret of Monkey Island en Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge. Hoewel het geen direct vervolg is op later verschenen vervolgen - The Curse of Monkey Island uit 1997, Escape from Monkey Island uit 2000 en Tales of Monkey Island uit 2009 - wordt er ook zoveel mogelijk rekening gehouden met de canon uit die games.

De game moet ergens dit jaar verschijnen. Het is nog niet bekend op welke systemen het spel beschikbaar komt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Er is een rpg gebaseerd op WWE in ontwikkeling Nieuw Apex Legends-personage Newcastle uitgelicht
12

Reacties op: Maker nieuwe Monkey Island verdedigt grafische stijl van de game

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ocat

    • 9 mei 2022 10:37
    Hulde voor z’n uitspraak.

    Ik vind het stijltje in ieder geval geweldig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 9 mei 2022 10:43
    Thja de game maker beslist hoe de game er uit ziet en welke features het heeft. De gamer heeft helemaal niks te bepalen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 9 mei 2022 10:49
    @coola

    En toch is het als ontwikkelaar handig om naar de gamer te luisteren, die zijn tenslotte degene die de games kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 9 mei 2022 12:27
    Dan is Ubisoft wel iets voor jou. Die copy/pasten alles.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 10 mei 2022 08:31
    @denver beetje flauw hoor, heeft hier niets mee te maken en je weet dat Coola AC fan is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 10 mei 2022 08:56
    Sorry.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 9 mei 2022 10:48
    Ik ben 1 van de oude garde als het op Monkey Island aankomt, spel nog gespeeld op een 8088 met 8mhz gespeeld, deel 2 kon ik vergeten op die bak en moest toen overstappen naar een 286 12mhz.

    de stijl van deze game is prima en niets mis mee, ik ga tenslotte met de tijd mee en blijf niet in de jaren 80 hangen. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vambier

    • 9 mei 2022 10:50
    Ik denk dat hij die verwachtingen onbedoeld zelf gecreeerd heeft. Thimbleweed park heeft juist expres die pixel stijl van oude Lucas Arts adventure games. Ik kan me voorstellen dat het daarom vreemd is dat de nieuwe monkey island dat niet heeft. Zelf vind ik het er wel leuk uit zien, lijkt nu meer op de monkey island 1&2 remakes qua stijl.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 9 mei 2022 11:00
    De latere delen na MI2 worden niet genegeerd, ze blijven zoveel mogelijk canon geven ze aan in een interview:

    Like Murray, can we expect to see nods to Escape from Monkey Island and Tales of Monkey Island in this game?

    Ron: We very purposefully don’t do anything to invalidate any of the canon that’s happened in those games. We’re not saying any of those things didn’t happen, we don’t talk down to them at all. We embrace a lot of the things we liked in those games. So we were very, very careful about that. I remember some of those conversations Dave and I had, there was this kind of tendency to just throw everything out, let’s just start over. But the thing we finally came around to is, these are very beloved games. We didn’t make them, but there are still a lot of good things in those games, and we wanted to embrace those, not whisk them away.

    Dave: We talked all about canon and these other games, and the fact that we liked them, and the audience liked them, and so we made it our point of philosophy to adhere to canon wherever possible, but with two caveats. One of which is, it’s actually kind of hard to keep track of everything that’s canon, and some of these other games don’t even agree with each other. So a little bit of paradox is necessary and probably healthy for us as creators and as human beings. And the other caveat is that too much canon can get in the way of the story you’re trying to tell, so we decided that we would adhere to canon unless it was going to get in the way, and we would ignore some minor details if we needed to.

    adventuregamers.com/articles/view/ron-gilbert-dave-grossman-return-to-monkey-island

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 9 mei 2022 13:33
    @Ryme Hey, thanks voor de info! Ik heb het bericht aangepast om deze info mee te nemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 9 mei 2022 14:36
    Ik ben blij dat ze niet de originele pixelgraphics hebben aangehouden, dat is en blijft mooi voor die oude tijd, maar ondertussen wil ik gewoon alles in volle tekenfilm animatie kwaliteit zien wat mogelijk is met hedendaagse games. echte pixelgraphics vind ik eigenlijk alleen nog interessant voor kleine producties.
    Ik heb zelf de hele voortgang van de grafische stijl meegemaakt, van text adventures, naar semi text zoals Sierra's Mystery House op de Apple ][ naar kq1 tot en met de huidige generatie. En hoewel ik heel veel hart heb voor de originele monkey island, zal een replay toch met de special edition gaan gebeuren. En ik kijk met volle teugen uit naar deze nieuwe versie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heiny Reimes

    • 9 mei 2022 14:43
    Ik zie hooguit ruimte foor betere animatie. Maar kleuring en stijl lijken mij een goede high res alternatief. De sfeer overall(en muziek) zijn uitstekend.