Maker Fable: The Journey: 'Elke game is on-rails' | Gamer.nl

Maker Fable: The Journey: 'Elke game is on-rails' | Gamer.nl

Mario Tennis is misschien wel de beste sportieve spin-offreeks van Mario's reguliere avonturen. Vooruit, na Mario Kart dan. Feit is dat de even robuuste als toegankelijke gameplay van de serie ons vaak uitstekend vermaakt hebben. Jammer genoeg is die essentie vrijwel compleet uitgehold in het nieuwste deel voor de Wii U.

Carr werd door CVG gevraagd over de vooroordelen die gamers hebben wat betreft on-rails games. "Het is intere ant dat je daarover begint. Elke game is on-rails. Ik kan een fantastisch doelpunt in Fifa scoren als ik bepaalde knoppen op het juiste moment in de juiste volgorde indruk. Dat is on-rails."

Fable: The Journey werd in 2011 op de E3 onthuld en kon toen rekenen op kritiek van gamers en journalisten. In plaats van een controller wordt The Journey met Kinect bestuurd, waardoor spelers automatisch door de game heenlopen. "Na E3 2011 hoorden we mensen zeggen dat we iets fout deden, dat we een andere weg in moesten slaan. Maar we geloven in (de besturing)." 

"On-rails is nodig om de game goed te laten werken. We bouwen een verhalende game, een mooi gemaakte wereld, een krachtig verhaal, een prachtige game. Al ons geld gaat daarheen. We gaan de besturing niet meer aanpa en." Fable: The Journey laat spelers een reis maken door de Fable-wereld. Kinect wordt gebruikt om vijanden aan te vallen en magische spreuken uit te voeren, terwijl de game spelers automatisch voortstuwt door de spelwereld. Fable: The Journey moet eind dit jaar op Xbox 360 verschijnen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou