'Maken van Deus Ex: HR was een nachtmerrie' | Gamer.nl

'Maken van Deus Ex: HR was een nachtmerrie' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

De producent van Deus Ex: Human Revolution zegt dat de gevechten met bazen in strijd waren met de vrijheid die de speler heeft gedurende de game. Ondanks dat de implementatie van deze gevechten gebeurde door ontwikkelaar Grip Entertainment, zegt Anfo i dat de schuld geheel bij Eidos Montreal ligt.

"Wat wij precies met de gevechten met bazen wilden doen, was het probleem, niet de maker ervan. Het was te veel werk voor ons team om die taak te voltooien binnen de tijd die we hadden. [...] Vandaar dat we genoodzaakt waren om samen te werken met een externe partner. De ontwerpen en dergelijke kwamen overigens van ons eigen team", aldus Anfo i.

Anfo ie vervolgt zijn verhaal door te stellen dat hij ondanks het problematische proces erg trots is op het eindresultaat. "De productie heeft twee jaar geduurd. Uiteindelijk ben ik erg trots op de stealth-gedeeltes, het hacken, de sociale aspecten en de gevechten binnen de game. Het is zeer lastig om dit goed neer te zetten."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou