Nieuws
indiana jones

Machine Games werkt aan Indiana Jones-game

Maar voorlopig gaan we er nog niet meer van zien

Geschreven door Lucas May op
Bethesda-studio Machine Games werkt aan een nieuwe game gebaseerd op de Indiana Jones-filmreeks. Dat kondigde Bethesda aan via een korte teaser.

De game wordt door Machine Games ontwikkeld in samenwerking met Lucasfilm Games. Todd Howard, bekend voor zijn bijdrages aan The Elder Scrolls en Fallout vervult de rol van executive producer. Op Twitter meldt Bethesda dat het nog wel "enige tijd" gaat duren voordat meer over de game wordt onthuld. Hier wordt ook gemeld dat het om een "origineel verhaal" gaat.

Machine Games werd in 2009 opgericht en werkte de laatste jaren aan de recente Wolfenstein-trilogie met The New Order, The New Colossus en Youngblood. Deze week werd tevens bekend dat het merk Lucasfilm Games weer actief wordt gebruikt.

Voor welke platformen de Indiana Jones-game gaat verschijnen is nog onbekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

Hitman 3 nu te pre-loaden op Xbox-consoles Call of Duty Zombies tijdelijk gratis speelbaar
10

Reacties op: Machine Games werkt aan Indiana Jones-game

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 12 januari 2021 17:56
    Dus geen wolfenstein 3 maar Indiana Jones, hopelijk tomb raider/ uncharted achtig en ik ben blij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 12 januari 2021 20:21
    @hulstpower Ik denk dat ze beiden in ontwikkeling zijn, Wolfenstein 3 komt eerder uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 januari 2021 21:18
    @MichelMusters ja zag geruchten dat ze denken eind dit jaar. Maar nadat ze dit toonde dacht ik ok dan zal die wel niet in ontwikkeling zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Godjira

    • 13 januari 2021 10:31
    @hulstpower Er zijn, waarschijnlijk (aanname van mijn kant) twee teams. Team 1 werkt aan Wolfenstein 3, team 2 aan de nieuwe Indiana Jones game. Dit gaat eigenlijk altijd zo binnen ontwikkelaars… je moet wel focus hebben op een project.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 12 januari 2021 17:58
    Vrijwel iedere game van Bethesda komt met de knipoog dat het nog wel even gaat duren voordat we iets gaan zien :')
    Datzelfde zeiden ze over starfield, daar wacht ik nu al 2 jaar op haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 januari 2021 18:50
    @Frezzle volgens mij kwam 1 fallout 4 of fallout 76 vrij snel na aankondiging uit toch? Of heb ik dat nou mis?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ollongren

    • 12 januari 2021 23:43
    Machine Games? Meh. Dat belooft weinig goeds maar we zullen zien hè.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PhydomiR

    • 13 januari 2021 10:25
    @Ollongren Want?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 13 januari 2021 12:13
    @PhydomiR De eerste Wolfenstein game was fantastisch, de 2e duidelijk minder en de 3e probeerde een co-op gameplay met veel grinding te introduceren.

    Ze kunnen zeker goede games maken maar ze moeten terug naar de leest van de eerste Wolfenstein-game (The New Order).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ollongren

    • 13 januari 2021 22:50
    @PhydomiR zie antwoord van TheChief.