IGN Cube heeft impressies van de Japanse versie van Luigi Mansion online geplaatst, en ze zijn er slechts ten dele over te spreken.

Om maar meteen bij het positieve te beginnen; grafisch is het spel fabelachtig mooi, volgens IGN is het de mooiste consoletitel tot nu toe, PS2 en Dreamcast games overtreffend. Vooral de lichteffecten zouden echt ongehoord mooi zijn.

Ook de controls zijn een positief punt van het spel te noemen, het reageert allemaal soepel en je hoeft niet eindeloos te zoeken naar de juiste knoppen.

Het punt waarop IGN de kritiek levert is de houdbaarheid, volgens hen is het spel in het begin erg leuk, maar wordt het spoken opzuigen na een tijdje saai en vervelend.

If you've read our preview or previous hands-on impressions of the game, you'll know that Luigi's Mansion is all about ghost busting. As the story (and that may be too strong a word) begins, Luigi is wandering around a forest, searching for "your mansion" (that's what it says on the map he's holding). Apparently, this has something to do with his finding his big brother, the Mario who went on to become spokesman of the great Nintendo (while Luigi disappeared from the scene, appearing in only a few games containing the entire cast of the Mario family). Luigi enters a mansion, encounters some ghosts, hooks up with a wacky professor (who speaks Nintendo), equips himself with a ghost busting vacuum pack, and suddenly he's ghost busting Luigi -- the Ghost Buster who would've made it into the cast of the original movie had Dan Akroyd not been looking for a job. Wordt het dan toch maar wachten op Mario Sunshine? Of heeft deze redacteur te hoge eisen gesteld?

We gaan het weten bij de Europese launch, wanneer we deze titel zelf eens kunnen gaan spelen. Tot die tijd kun je de impressie van IGN lezen door hier te klikken.