Terwijl Europa wacht op de release van de volledige versie van Battlefield 1942 heeft Dice laten weten dat er binnenkort een Linux server van het spel zal verschijnen. Verder heeft Projektil van the Eve Of Destruction Mod een nieuw model aan de multiplayer demo toegevoegd. Het is echter niet bekend of de Mod tool van Rexman die gebruikt is, ook zal werken bij de retail versie.Now, currently the game does have a fully functional but somewhat rough map editor (it should be tightened up considerably with impending tutorials, documentation, and general whatnot), but indeed there is no native modding support to be found. Here's the deal: DICE owns the intellectual property rights to Battlefield. This decision was their own and was no doubt made after careful consideration of many, many factors unbeknownst to us.

Such future support would not be out of the question. So, it's not a definite no (these things are important to them), but then it's not a definite yes (other things could be more important). En daar zit meteen het mogelijke probleem van Battlefield 1942. De Modbaarheid van het spel is namelijk niet optimaal. Zo zit er standaard een map editor bij het spel, maar gebruiksvriendelijk is deze niet. Er is dan ook geen standaard Mod support en hoewel dit niet echt is uitgesloten, is het ook niet zeker dat dit in de toekomst nog zal komen, zo kun je in het laatste interview met het DICE team lezen.