Electronic Arts heeft de winst en omzetcijfers van het afgelopen fiscale kwartaal bekend gemaakt. Tegenover hetzelfde kwartaal vorig jaar zijn de winst en de omzet van de grootste gamesuitgever, licht afgenomen. Wist men vorig jaar in het tweede kwartaal nog $716 miljoen omzet te behalen, dit jaar moet EA genoegen nemen met $675 miljoen. De winst zakte van $97 miljoen naar $51 miljoen. Ondanks dat de winst lager uitvalt dan vorig jaar, zijn de cijfers beter dan analysten hadden verwacht.
De voornaamste reden voor de afname van de winst is niet zozeer een tegenvallende verkoop, maar een lagere marge op consoletitels en extra kosten ter voorbereiding op de volgende generatie consoles. Het afgelopen kwartaal verkochten Madden NFL 06, NCAA Football 06, Burnout Revenge, FIFA 06, NBA Live 06 en The Sims 2: Nightlife elk meer dan een miljoen exemplaren. EA zegt helemaal klaar te zijn voor de lancering van de Xbox 360. FIFA 06: Road to FIFA World Cup, Madden NFL 06, NBA Live 06, Need for Speed Most Wanted en Tiger Woods PGA Tour 06 zouden binnen het launchwindow, de twee weken na de lancering van de nieuwe console, op de markt moeten komen. De doelstelling is zelfs om alle vijf de games op de launch zelf in de winkels te hebben.
Reacties op: Lagere winst en omzet voor Electronic Arts
exV
Cryothic
Als je in Q1 van jaar 1 5 top titels uitbrengt, en in Q1 van jaar 2 niks, maar in Q2 van jaar 2 een hoop top titels…
Dat is toch niet te vergelijken?
El Patino
Woppler
El Patino
GoofyZ3
Ezra
El Patino
Afterburner
Cryothic
Hoe erg je je opwind over reclame moet je natuurlijk zelf weten.
Maar ga me niet vertellen dat jij er last van hebt dat je een extra auto krijgt als je een ander EA spel-save op je memory card hebt. Want dat is pure onzin.
Ten slotte…
Alsof alleen EA games foutjes/slordigheden bevatten…. wat een onzin.
Er worden genoeg spellen gerushed, en er zijn ook zat spellen die alle tijd krijgen en nog steeds bugs bevatten.
Cryothic
als ze die er niet in doen gaan de prijzen nog meer omhoog ben ik bang.
Het is niet zo dat je voor je cruciale schot op t doel, of die ene haarspelt bocht een dikke banner in beeld hebt waardoor je niks meer ziet.
NamQo
het is idd vaak zo dat ze elk jaar een nieuw deel uitbrengen, maar noem een developer die dat niet doet? zo gaat het met alles, heb je een hit, is het vervolg al voor de helft af (letterlijk). zo gaat het met films, muziek etc.
maar dan ook, ik bekijk een spel/console/developer etc puur objectief
NamQo
aan het woord objectief in mijn zin geef ik de betekenis 'onpartijdig'
als je iets objectief bekijkt, ben je dus niet partijdig en kies je eigenlijk geen kant, ik weet niet waar jij het over hebt,…
verder maak jij ook nog eens een vergelijking dat op eigenlijk niks slaat, je vergelijkt een action-adventure van een groot caliber met sportreeksen en racespellen, genres waar elke developer steeds meer sequels aan toevoegd.
ik zie overigens geen probleem met het uitbrengen van dit soort titels naar elk platform, want dat is namelijk het kenmerk van EA. EA gaat voor de massa, maar het feit dat jij dat niet begrijpt zegt genoeg over jouw kennis over de gameindustrie in dit geval. verder ga ik niet in op dat ik te jong voor iets zou zijn, heeft geen nut
sundog
Maar bijv Q1 2004 en Q1 2005 zijn wel goed te vergelijken omdat bedrijven zoals EA vaak de bestsellers in vergelijkbare kwartalen uitbrengt. Bijv alle sport titels in de herfst etc…
sundog
Somige EA titels zijn gewoon goed, anderen middelmatig, weer anderen gewoon crap.
Maar dat zie je bij alle uitgevers.
Begrijp alleen je punt niet van multiplatform???? Ben het met je eens dat EA geen spelen op de markt brengt die een bepaald platform naar de limit pusht. Maar dat wil niet zeggen dat games die muli platform zijn niet goed kunnen zijn.
Bovendien is EA gewoon een bedrijf dat winst wil maken en dus de markt zo breed mogelijk wil houden.
CenToRiuN
Er zitten af en toe hele mooie spellen bij en die wil ik best hebben. Ondertussen doet iedereen dat maar dat geven ze niet toe
CenToRiuN