Kritiek fans deels reden voor gebruik FIFA-engine in nieuwe FIFA Street | Gamer.nl

Kritiek fans deels reden voor gebruik FIFA-engine in nieuwe FIFA Street | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"(...) De teams die aan FIFA Street 1 en 2 werkten, hebben de games ontwikkeld door engines van andere games te gebruiken in plaats van de gameplay-engine van FIFA. In wezen maakten ze dus een voetbalgame zonder een 'voetbal-engine' om het te ondersteunen", zegt Misra. "Vooral FIFA Street 3 liet een slechte indruk achter. Ook de visuele stijl werd niet goed ontvangen en dat wees ons er gedeeltelijk op hoe het met de kwaliteit van de game stond. Dat is een reden waarom we de FIFA-engine gebruiken voor de nieuwe game", zo vervolgt hij.

De FIFA-engine wordt onder meer gebruikt om het dribbelen en botsen van spelers uit FIFA 12 op nieuwe manieren te gebruiken in FIFA Street. Hierdoor heeft het team meer ruimte om verschillende stijlen omtrent straatvoetbal te verwerken in de gameplay. De nieuwe FIFA Street staat gepland voor release in maart voor Xbox 360 en PS3.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou