Hele bergen aan shooters en racegames hebben ervoor gezorgd dat de Xbox 360 vooral populair is geraakt bij de hardcore gamers, maar na het zien van Nintendo's succes lijkt Microsoft een nieuwe strategie in te willen zetten, met de nadruk op een mogelijke prijsdaling van de console voor de kerstdagen.

“Als we niet snel iets veranderen en onze doelgroep gaan uitbreiden zullen we in de dezelfde situatie terecht komen als met de Xbox 1, een solide basis van 25 miljoen mensen” legt Xbox baas Peter Moore uit. “Maar wat we nodig hebben is een solide basis van 90 miljoen mensen.”

Om dit te bereiken heeft Microsoft aangegeven meer familie-geöriënteerde games toe te voegen aan de Xbox 360 catalogus en misschien in september al een prijsdaling in te zetten; een marketingstrategie waarmee de console het succes van Nintendo's Wii moet evenaren.

“We weten heel goed dat het $200 de magische marktprijs is,” zegt David Hufford, director van Xbox product management, daarmee aangevend dat het $250 prijskaartje van de Wii een “zeer sterke marktinvloed heeft.”

Wellicht dat HD gamen deze kerst een stuk goedkoper gaat worden voor de mensen die nog geen Xbox 360 in hun bezit hebben.