Planet Multimedia weet te melden dat KPN zijn aandeel in de uitgever Promotime gaat verkopen. Promotime is uitgever van o.a de PcZone, Playnation en Gamequest.

KPN heeft het bedrijf ooit gekocht om een belangrijk marktaandeel te kunnen verwerven in de onlinegamesmarkt, door KPN 'crossmediale activiteiten' genoemd.

Promotime wordt verkocht aan HCC, welke ook HCCnet loskoopt van KPN. Met het kopen van Promotime hoopt HCCnet een betere binding te krijgen met jongeren. Eventuele gevolgen voor de bladen en geallieerde website's zijn nog onbekend.Promotime geeft onder andere PCzone, Playnation en Gamequest uit, specialistische bladen over computerspelen.

KPN Telecom kocht in 2000 uitgever Promotime voor ettelijke miljoenen, onder de vlag van KPN Telecommerce. Een KPN-divisie waaraan door de nieuwe bestuursvoorzitter Ad Scheepbouwer een einde is gemaakt. Telecommerce wilde met de aankoop van Promotime (ze verkreeg een belang van 51 procent) een multimediaspellenplatform opbouwen, 'crossmediale activiteiten', noemde KPN het zelf. KPN had nog een optie om het belang met 15 procent uit te breiden.

KPN wil de berichten nog ontkennen of bevestigen. Ze willen de eer aan HCCnet overlaten om het bericht officeel naar buiten te brengen.

Lees het allemaal na bij Planet.nl en HCCnet.