Koreaanse custom SCII-maps worden misschien officieel | Gamer.nl

Koreaanse custom SCII-maps worden misschien officieel | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Koreaanse StarCraft II-spelers hebben eigen maps gecreëerd omdat zij niet tevreden waren met de balans van de drie ra en. "Dat [verschil in balans] is iets wat we tegen willen gaan", vertelt Colayco. Volgens hem ligt de aandacht op dit moment vooral bij de Zerg. "We weten dat de Zerg op het moment erg afhankelijk zijn van zogenaamde macrogames en dat kleine maps het erg moeilijk voor ze kunnen maken. We willen dus zorgen dat ons map-aanbod ze net zo veel kansen biedt als elk ander ras, dus veranderingen komen er ongetwijfeld aan", legt hij uit.

Volgens Colayco is Blizzard zich bewust van het feit dat sommige maps voordeliger zijn voor bepaalde ra en dan voor andere. "We zijn natuurlijk constant bezig met het balanceren van de ra en", vertelt hij. "We kijken naar de uitkomsten van wedstrijden en de grote StarCraft II-competities om te zien of we nog ergens iets moeten aanpa en. Maar als we op het moment naar de statistieken kijken, dan zijn we op het moment erg tevreden met de verhoudingen tu en de drie ra en", legt hij verder uit. Hij beweert echter niet dat het spel perfect is, "aangezien er altijd ruimte is voor verbetering".

Starcraft II

In Starcraft II, een real-time stragiegame en langverwachte opvolger van Starcraft uit 1998, heeft de speler de mogelijkheid om de rol van drie geheel verschillende ra en op zich te nemen: de Terran, Proto of Zerg. De game is sinds 27 juli 2010 te verkrijgen en is ondertu en meer dan vier miljoen keer verkocht.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou