Nieuws
Kojima Productions

Kojima werkt aan 'grote nieuwe titel'

"De grenzen van entertainment vervagen in de nabije toekomst"

Geschreven door Michel Musters op
Metal Gear- en Death Stranding-bedenker Hideo Kojima werkt aan een "grote nieuwe titel".

Dat meldt hij in een interview met het Japanse magazine Famitsu - via Destructoid. Hij praat over het nieuwe project van Kojima Productions: "Een grote titel, en een titel dat een nieuwe uitdaging vormt. De grenzen van entertainment vervagen in de nabije toekomst en ik wil dit jaar een stap maken richting het uitdagen van verschillende media en expressies."

Het lijkt er op dat Kojima verschillende vormen van media wil laten samensmelten. Kojima staat er immers ook om bekend dat hij van films houdt en veel van zijn games hebben lange tussenfilmpjes. 

Ook op Twitter laat Kojima meer los over zijn aankomende nieuwe project. "Dit jaar ga ik echt aan aan nieuw werk beginnen en een nieuw niveau aan experimenteren bereiken met een radicaal project. Ik ga ook het videoteam aan het werk zetten. En ik wil misschien een radioproject starten?" In de tweet deelde hij artwork dat eind vorig jaar ook al online verscheen, met daarin personages die zover bekend niet uit een eerder uitgegeven game komen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe beelden van PlatinumGames' Babylon's Fall getoond Valorant-regisseur begint aan nieuw project
21

Reacties op: Kojima werkt aan 'grote nieuwe titel'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ziminar

    • 3 januari 2022 11:36
    Kojima zoals we hem kennen: lekker vaag.
    De man kan niet alleen games maken, maar is volgens ook een uitstekend marketeer en verkoper.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 3 januari 2022 13:38
    "en veel van zijn games hebben lange tussenfilmpjes" - dat is in mijn mening een slecht iets. Ik hoop dat nu hij ook aan films gaat werken die drang een beetje begint af te nemen eigenlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 3 januari 2022 19:45
    @gimbal2
    Ik vind zijn filmische aanpak in games juist geweldig. Die lange filmpjes zogen me altijd meer in zijn games. Een van de redenen dat ik metal gear zo geweldig vond.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 3 januari 2022 14:52
    Ben benieuwd. Zijn meeste games zijn geniaal met death stranding als voorlopige kers op de taart.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 3 januari 2022 15:16
    @coola Voledig persoonlijk, maar ik kan maar niet in zijn games komen.
    Niet alleen in zijn games overigens, vrijwel alle japanse games zijn voor mij een paar niveaus vaag teveel.
    Daarmee niet zeggende dat de games niet goed zijn.

    Ik wil als ik een game uitgespeeld heb wel willen weten wat het verhaal nou precies was.
    Dat mag me best tot nadenken zetten, graag zelfs, maar soms heb ik het geboel dat deze games vaag zijn om juist vaag te zijn. Dat maakt een game mijns inziens niet goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 3 januari 2022 19:01
    @coola kers op de taart dat was na metal Gear 5 zijn minste game vind ik. Metal Gear 3 snake eater vond ik zelf de kers op de taart. Vier vond ik ook heel erg goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 4 januari 2022 13:42
    @coola

    'PostNL: De Simulatie.'

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 januari 2022 13:43
    @PietS.

    Understatement. Het is zoveel meer dan dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 4 januari 2022 13:55
    @coola

    Oke, oke. 'DHL: De Simulatie.'

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 januari 2022 13:59
    @PietS.

    Weet niet waarom ik er eigenlijk op in ga. Maar nogmaals qua gameplay is het een van de diepgaanste games van de afgelopen 10 jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 4 januari 2022 14:28
    @coola Niet op reageren. Dit is volgens mij dezelfde die altijd die reactie geeft en is zo voorspelbaar als een reactie van jou bij een ubisoft/assassin's creed bericht :)
    Overduidelijk iemand die de game nooit gespeeld heeft en/of er puur op uit is een reactie los te krijgen, oftewel een trol.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 5 januari 2022 13:40
    @Messtranor

    Jij hebt 'm door. ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 3 januari 2022 16:36
    Volgens een van de YouTubers die ik volg is Death Stranding a.k.a. Desert Bus 2.0 een van de slechtste games van dat jaar.

    Beetje rondlopen en pakketjes van A naar B brengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 3 januari 2022 19:47
    @bigds9fan
    Ben ik het niet mee eens. Een zeer originele game, goede soundtrack, ziet er prachtig uit en kan soms best horror achting zijn. Het blijft wel een zeer vage game, met absurde dingen en nooit een idee wat volgt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 3 januari 2022 20:24
    @bigds9fan

    Het een pakketje van A naar B brengen game noemen is de understatement van het afgelopen decennium.

    Ja de gameplay is inderdaad pakketjes bezorgen, maar nee het is niet zo oppervlakkig als dat je denkt dat het is. De gameplay van Death Stranding is een van de diepgaanste van alle games die dat jaar zijn uitgekomen, het is niet simpel een pakketje van A naar B brengen nee elke missie is anders en dat komt door verschillende factoren.

    Alleerst kan je niet zeggen oh ik neem dit pakketje mee en dit pakketje, nee je moet goed nadenken of dat je al die pakketjes wel mee kan nemen want je moet niet te zwaar en te hoog bepakt worden want dat komt je balans niet ten goede. Daarbij heb je toch ook ruimte nodig voor je wapens en gereedschap, neem je die niet mee dan ben je fucked. Nu kan je zeggen maar dan stop ik al die pakketjes en extra gereedschap toch op/in m’n voertuig? Ja dat kan je doen maar ook dan ben je acht van de tien keer fucked want er zijn heel vaak momenten dat je je voertuig en de lading die je niet op je rug kan dragen achter moet laten. En dan kom je bij het punt de pakketjes wegen bijvoorbeeld bij elkaar 100kilo, je kan 120kilo maximaal dragen op je rug nu zit je dus met het dilemma dat je ook nog gereedschap wapens nodig hebt en je hebt ze toch echt beide nodig maar je moet een van de twee toch echt achter laten ergo je bent fucked. Nu komen we aan bij factor twee je weet nooit wat je onderweg kan tegengekomen, hoe goed je ook je ook je route gaat plannen BT's kunnen elk moment opduiken en je leven zuur maken. Daarnaast heb ik heel vaak gehad dat ik dacht dat ik m’n route goed doordacht had, maar als nog kwam ik voor obstakels zoals kliffen en rivieren etc. te staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 4 januari 2022 08:08
    @bigds9fan
    Beetje een bijzondere opmerking.
    "Volgens iemand anders is het een slechte game"
    Je hebt zelf dus geen flauw idee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 4 januari 2022 09:43
    @bigds9fan Ik ben het niet vaak met Coola eens, maar in deze moet ik hem 100% gelijk geven. Zeggen dat Death Stranding "een beetje pakketjes van A naar B brengen" is, is echt de understatement van t jaar.
    Dat is alsof je zegt dat Halo "gewoon een beetje een trekker overhalen" is, of Fifa "Gewoon een beetje een bal voor je uit schoppen" is.
    Het is ook een opmerking die iemand die de game zelf gespeeld zou hebben (en dan bedoel ik langer dan 5 minuten) gewoon niet zou maken.

    Ik zeg niet dat iemand het geen slechte game kan vinden hoor. Smaken verschillen. Maar dan wel met een betere onderbouwing dan "Iemand op Youtube zegt het" en "Gewoon beetje pakketjes rondbrengen"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 3 januari 2022 21:03
    Zal wel Death Stranding 2 zijn, Norman Reedus zei namelijk in august al dat de onderhandelingen voor een vervolg gaande waren. En "een titel dat een nieuwe uitdaging vormt" zal wel de Microsoft Cloud game die volgens geruchten ook eraan zit te komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 4 januari 2022 09:47
    @poklaan De death stranding franchise is van Sony, dus die gaat niet naar een Microsoft systeem komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 4 januari 2022 17:48
    @Messtranor zeg ik ook niet