Nieuws
Hideo Kojima

Kojima ontvangt constant 'bizar hoge' biedingen voor overnames

De ontwikkelaar reageert ook op diverse geruchten

Geschreven door Michel Musters op
Hideo Kojima en zijn studio Kojima Productions ontvangen regelmatig "bizar hoge biedingen" voor overnames, die hij allemaal afslaat.

Dat meldt hij in een nieuwe aflevering van zijn Brain Structure-podcast. "We kunnen met iedereen binnen de industrie goed overweg. Elke dag krijg ik biedingen van overal ter wereld om onze studio op te kopen. Sommige bedragen zijn bizar hoog, maar ik wil het geld niet. Ik wil kunnen maken wat ik wil maken. Daarom heb ik deze studio opgericht. Zolang ik leef, denk ik niet dat ik die biedingen accepteer."

Het lijkt er dus op dat Kojima onafhankelijk wil blijven. Voorheen was hij werkzaam bij Konami, maar hij kwam in de clinch te liggen met de uitgever en vertrok aan het einde van de ontwikkeling van Metal Gear Solid 5 om zijn eigen studio op te richten.

Kojima laat weten dat hij ook vaak berichten van fans krijgt die hem vragen om een nieuwe Metal Gear, Boktai of Zone of the Enders, of de P.T.-demo uit te werken tot een volledige game. "Ik zie het als iets positiefs, maar als een volwassene zou iedereen moeten weten dat dit nooit gaat gebeuren, toch? Maar toch blijven ze me dit soort verzoeken toesturen."

Over geruchten gesproken: Kojima reageert ook op een eerder gerucht dat er een vervolg op Death Stranding in de maak was bij het inmiddels opgeheven Google Stadia, maar dat de toenmalige algemeen directeur van Google, Phil Harrison, het project zou hebben afgeschoten. "Ik heb sinds de Metal Gear-dagen al een goede band met Harrison. Het gerucht dat een vervolg op Death Stranding exclusief in de maak was voor Google is nergens op gebaseerd, en het is onmogelijk dat Phil het zou afschieten. Ik heb nooit tegen Phil iets gezegd over een vervolg. Ik heb geen idee waar dit gerucht vandaan komt."

Tot slot liet Kojima ook weten dat hij nog constant berichten krijgt van fans die denken dat hij iets heeft te maken met de PlayStation-game Abanboned en dat hij mogelijk zelfs Hasan Kahraman van Blue Box Studios zou zijn. "Mensen blijven me foto's sturen van deze Hasan. Ik ontvang er wel twintig per dag en ik heb er best hinder van." Kojima heeft wel eens eerder zijn identiteit verhuld voor de aankondiging van Metal Gear Solid 5, maar hij laat weten dat hij "nooit iets twee keer hetzelfde" doet.

Dit artikel delen:

Lees meer

Cavill zou al na tweede seizoen The Witcher hebben overwogen te vertrekken Fans speculeren over onderwatermap voor Overwatch 2
42

Reacties op: Kojima ontvangt constant 'bizar hoge' biedingen voor overnames

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ziminar

    • 4 november 2022 09:47
    Goed dat deze man onafhankelijk blijft met zijn studio, lekker maken wat ie wil maken. Alleen op deze manier heeft ie alles zelf in de hand.
    Maar als ik nou een Sony of Microsoft zou zijn dan leg je dat toch vast in het contrat, jij beslist alles mbt jouw game. Dan heb je goud binnen.
    Konami was blijkbaar zo'n nare ervaring dat ie daar van genezen is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 november 2022 09:49
    Deze meesterbrein moet inderdaad onafhankelijk blijven. Een genie moet je niet aan een ketting vastleggen maar 100% vrij laten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 4 november 2022 10:09
    @coola meesterbrein nee, paar goeie games gehad maar hij is geen Shigeru Miyamoto

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 november 2022 10:11
    @hulstpower

    Dat mag jij vinden. Kojima staat bij mij stuk hoger in het vaandel dan Miyamoto

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 4 november 2022 10:17
    @coola Opnieuw kun je het beter anders verwoorden. De termen meesterbrein zijn totaal onnodig provocerend en hebben totaal geen toegevoegde waarde.. Want je kunt het ook verwoorden door te zeggen ik hoop dat Koijma onafhankelijk blijft. Zelfde betekenis alleen veel minder provocerend. Al heb ik je dat vorige keer ook verteld. Helaas neem je goed bedoelde adviezen niet aan .En komt er straks een moment als mensen geeiriteerd reageren dat je het dan weer onterecht vindt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MiquelGallardo

    • 4 november 2022 10:20
    @Snoop213 Een internet troll kan je het beste gewoon negeren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 november 2022 10:21
    @MiquelGallardo

    Nogmaals ik ben serieus. Ik zit totaal niet te trollen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MiquelGallardo

    • 4 november 2022 10:25
    @coola Soms twijfel ik hieraan, vind jouw comments soms een beetje uitlokkend overkomen, maargoed dat is mijn mening.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 4 november 2022 10:33
    @coola Dan kun je het beste toch eens goed bedoelde adviezen andere kunnen aannemen en je manier van dingen posten aanpassen. Dan laat je zien ik ben serieus. Verder weet je dat Miyamoto 3D gaming op de kaart heeft gezet.In tegenstelling tot Koijma

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JoniMacaroni

    • 4 november 2022 11:17
    @Snoop213 als je het woord 'meesterbrein' al provocerend vindt, dan vraag ik mij af of het daadwerkelijk coola is die probeert te provoceren, of dat jij gewoon te veel aan het zoeken bent naar een reden om commentaar te leveren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 4 november 2022 11:25
    @JoniMacaroni Ik ben zeker niet de enige die zich kan storen aan Coola hoe hij de dingen brengt. En ik breng juist goed bedoelde adviezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JoniMacaroni

    • 4 november 2022 11:44
    @Snoop213 ik ben het inderdaad met je eens dat zijn uitspraken soms provocerend kunnen zijn, maar dan doel ik voornamelijk op mogelijke uitspraken als 'AC zijn de beste open world games ooit' of 'Ubisoft is de beste developer en doet nooit aan copy paste'. Ik denk alleen dat we soms moeten oppassen om niet direct alles dat coola zegt af te schieten en direct neer te zetten als provocerend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 4 november 2022 12:30
    @Snoop213 ik snap niet dat je iemands persoonlijke mening classificeerd als provocerend. Sinds wanneer valt het woord meesterbrein in die categorie?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 november 2022 13:49
    @gamerlezer

    Volgens hem is alles wat ik doe provocerend. Daarom negeer ik hem nu ook gewoon ook als hij wel positief reageert. Hij heeft 1 keertje teveel gezeken dus nu op ignore list.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 4 november 2022 22:04
    @coola Haha weer in je slachtofferrol. Haha. Zo kennen je weer als vanouds. Maar je wordt toch keer op keer beschermt door welke redactie dan ook. Maar neem vooral de goed bedoelde adviezen niet aan. Dan kun je vooral weer in je slachtofferrol. Fijne avond Coola.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 4 november 2022 21:56
    @gamerlezer De manier waarop hij zijn mening brengt is gewoon storend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 4 november 2022 10:24
    @coola Miyamoto heeft manier hoe we 3d spelen op kaart gezet met Mario 64 en ocarina of time

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 4 november 2022 10:46
    @hulstpower wow hulstpower, dat was Argonaut software uit de UK (die starfox gemaakt hebben) die een 3d platformer aan Nintendo pitchte met Yoshi in de hoofdrol, Miyamoto heeft het in feite gestolen van hun met Mario64, door hun pitch te weigeren en vervolgens 3 programmeurs van argonaut in dienst nam om mario64 te maken. wat een meesterberin die miyamoto!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 november 2022 10:49
    @ali3n8tor

    Meester dief.


    Also als we zo gaan beredeneren. Dan is Ubisoft een meesterbrein dev want die hebben de mal gesmeed van hoe we grote open wereld games spelen ( torens unlocken etc.)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 4 november 2022 10:53
    @coola nee want we hadden al open wereld games voor ubi open wereld games. Gta oblivian kan nog weleer opnoemen voor ubi hun take gaf.