Nieuws
Death Stranding

'Kojima in gesprek met Microsoft voor volgende game'

Microsoft zou meer Japans talent naar zich toe willen trekken

Geschreven door Michel Musters op
Hideo Kojima zou in gesprek zijn met Microsoft over het uitgeven van zijn volgende, nog onaangekondigde game.

Dat claimt men op VentureBeat, waar insider Jeff Grubb werkt. De website publiceerde een nieuwsbericht waarin het bevestigt dat het gisteren voor PlayStation 5 aangekondigde horrorspel Abandoned niet door Kojima wordt ontwikkeld, ondanks speculatie van gamers op het internet. De game wordt ontwikkeld door het Nederlandse Blue Box Game Studios.

In het bericht meldt de schrijver dat "Kojima in gesprek is met Microsoft over de uitgave van zijn volgende game". Dat zou een bron die bekend is met het project hebben gemeld. Daarbij claimt de schrijver dat het standbeeldje van Kojima Productions dat eerder in een livestream met Xbox-hoofd Phil Spencer te zien was, inderdaad een hint was naar lopende gesprekken. "Ik kan niet bevestigen of de deal al rond is, maar Kojima zou onderdeel zijn van een plan van Microsoft om Japans talent aan te trekken."

Nadat de Metal Gear-bedenker vorig decennium vertrok bij Konami, richtte hij een onafhankelijke versie van zijn studio Kojima Productions op. Daarmee bracht hij in 2019 de PlayStation 4-game Death Stranding uit, dat vorig jaar ook op pc verscheen. Het is niet bekend wat de volgende game van de studio precies omvat. Vooralsnog heeft noch Microsoft, noch Kojima Productions de gesprekken bevestigd.

Death Stranding

Dit artikel delen:

Lees meer

Deadly Premonition 2 komt dit jaar naar Steam De beste PlayStation-deals van de week
17

Reacties op: 'Kojima in gesprek met Microsoft voor volgende game'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    COSMIC_TSAR

    • 8 april 2021 11:16
    Persoonlijk heb ik niks met zijn werk. Vind het nogal pretentieus en er is een eng klein clubje dat hem zo adoreert en neerkijkt op anderen.

    Zou wel een voordeel zijn om z'n volgende game op Gamepass een kans te kunnen geven zonder het risico van een paar tientjes te nemen. En geeft aan dat de groei van Xbox ook wat betreft het Japanse portfolio serieus is. Maar wat mij betreft laten ze het lekker multiplatform.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Draven

    • 8 april 2021 11:37
    @COSMIC_TSAR

    Er zijn denk ik ook genoeg mensen die zijn games goed vinden zonder neer te hoeven kijken op anderen. Hij doet in ieder geval vaak wel wat anders. Dat zorgt toch even voor een frisse wind in de game wereld.

    Met name het door het oude werk van Kojima zoals Snatcher en Policenauts ben ik hem gaan waarderen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    COSMIC_TSAR

    • 8 april 2021 11:46
    @Draven oh absoluut! Juist voor die groep hoop ik dat de game niet achter een exclusieve deal verdwijnt. En wat anders is het zeker ;) niet mijn smaak meestal, maar dat kan ook niet altijd.

    Wat hoop jij dat zijn nieuwe project wordt? Snatcher en Policenauts heb ik nog niet eerder van gehoord.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 8 april 2021 11:45
    @COSMIC_TSAR
    Wat fijn dat je even een hele schare gamers over 1 kam scheert.

    Ik adoreer Kojima niet maar ik ben wel een fan van zijn werk. Vind eigenlijk al zijn games goed maar met name door Death Stranding ben ik pas echt fan geworden. Wát een goede game was dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    COSMIC_TSAR

    • 8 april 2021 11:56
    @The_Stifmeister niet mijn bedoeling. Heb het wat aangepast waardoor het hopelijk beter verwoord is. Een klein deel van de fans reageerde vooral bij Death Stranding nogal obsessief op de (in mijn ogen terechte) kritiekpunten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 8 april 2021 12:20
    @COSMIC_TSAR
    No worries, maar voelde me een soort van aangesproken ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 8 april 2021 14:27
    Waarmee je hem toch een soort van gelijk geeft. 😉

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 8 april 2021 13:01
    @The_Stifmeister Ik was groot fan van hem maar na even death stranding geprobeert te hebben en metal gear 5 ben ik niet meer zo fan van hem, maar ik was groot fan van de oude metal gear solid games.
    5 miste ik gewoon het hollywood verhaal wat zijn games hadden altijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    shadowfirenl

    • 9 april 2021 09:14
    @COSMIC_TSAR aparte reactie… Dat enge kleine clubje heb ik dan gemist als liefhebber van Kojima zijn werk. 🤔

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ocat

    • 8 april 2021 12:26
    Wat als..

    Microsoft stiekem de licentie van Metal Gear heeft overgenomen van Konami?

    Dan kan Kojima het einde maken die hij voor ogen had..

    (Exclusief Gamepass platform natuurlijk)

    Misschien heeft het ook te maken met het recent sluiten van Sony Japan Studio’s?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 8 april 2021 13:04
    @Ocat volgens geruchten was kojima bezig met een horror game voor stadia alleen hebben hun de samenwerking gestopt en verhaal is dat micro dat nu heeft opgepikt maar dit ging weken terug al de ronde. Maar er gaan zoveel verhalen ook nog steeds dat micro sega en ook konami wilt kopen als ze de laaste kopen en gaan samen met kojima dan kan alles natuurlijk. Maar ik verwacht zelf dat het over de stadia game gaat waar ie mee bezig is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 8 april 2021 21:57
    @hulstpower Snap er nog steeds weinig van dat ze bij Stadia die samenwerking gestopt zijn. Ik heb niets met de games van Kojima, maar weet wel dat de man unieke games maakt. Hebben ze er al zoveel geld in gepompt en dan gooien ze het gewoon weg.
    Daarom heb ik niet zoveel vertrouwen in Stadia, Google is heel groot maar zoveel succesvolle projecten hebben ze niet, zeker niet vergeleken met de mislukte projecten. Google heeft echt geluk dat de advertenties als een tiet lopen anders waren ze allang failliet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 april 2021 07:35
    @Ziminar Ik snap wat je bedoelt met google ja volgens mij had youtube afgelopen jaar of jaar er voor pas voor het eerst winst gedraaid, toen dacht ik ook what the fuck nu pas. Maar ik dacht ergens gehoord of gelezen te hebben dat het kwam dat stadia ook ze eigen studios sloot dat ze dus geen eigen games meer gaan uitbrengen maar meer games zoals cyperpunk day one in hun streaming dienst hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 9 april 2021 13:25
    @Ziminar Ik denk dat het komt doordat Stadia een zinkend concept is. Het is duur (sub + game aankoop) en volledig internet afhankelijk. Plus een grote miscommunicatie bij launch. Stadia was in mijn optiek gedoemd te falen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 8 april 2021 18:17
    Als we dan toch gek gaan doen doe dan maar een nieuwe SD Snatcher !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 8 april 2021 18:45
    No why!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 9 april 2021 18:22
    @GoofyZ3 why nut?