Nieuws
Death Stranding

Kojima: 'Death Stranding-verfilming moet geen blockbuster worden'

Ontwikkelaar vergelijkt zijn project met een filmhuisfilm

Geschreven door Michel Musters op
Volgens Hideo Kojima moet de verfilming van Death Stranding eerder aanvoelen als een filmhuisfilm in plaats van een grote Hollywood-film.

"Sinds afgelopen jaar telefoneer ik wekelijks met allerlei mensen uit Hollywood, niet alleen voor Death Stranding", aldus de game-ontwikkelaar aan IGN. "Ik ontving veel aanbiedingen, maar mijn intentie was nooit om een blockbuster te maken. Alex Lebovici van Hammerstone Studios deelde mijn visie." Lebovici produceert samen met Kojima de pas geleden aangekondigde film.

"Ik ontving veel pitches voor grootschalige films met beroemde acteurs en grote explosies, maar wat heb je aan explosies in Death Stranding? Ik richt mij ook totaal niet op het verdienen van geld. Ik ga meer voor een filmhuisinsteek, en de enige persoon die aanbood om zo'n type film te maken was Lebovici."

Kojima meldt dat er nog geen besluit is genomen over de toevoeging van personages uit de Death Stranding-games aan de film. "Daar zijn we nog niet aan uit. Omdat veel gamefilms vroeger faalden, lijken veel verfilmingen tegenwoordig erg op hun gameversie. Ik wil niet dat de Death Stranding-film zo wordt. We willen de wereld van Death Stranding aanpassen en evolueren op een manier die past bij een film."

Hij vervolgt: "Ik heb Death Stranding gemaakt als een game, en games zijn games. Het is niet nodig om er films van te maken. De film moet daarom een richting opgaan die ongekend is voor gameverfilmingen. Ik wil kijkers graag inspireren om over tien of twintig jaar zelf iets te maken."

Dit artikel delen:

Lees meer

Het jaar van Nintendo en de beste Switch-games van 2022 - Bonuslevel KERSTSPECIAL World of Warcraft ontvangt in 2023 zes content-updates
12

Reacties op: Kojima: 'Death Stranding-verfilming moet geen blockbuster worden'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 23 december 2022 12:22
    Zijn games zijn het gaming equivalent van filmhuis films. Dus ik zie dat helemaal goed komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 december 2022 22:54
    @coola sorry maar zijn games zijn juist niet filmhouse films. Metal Gear solid is gewoon block buster als dit verfilmd word zone of the enders zelfde. Alleen death stranding is misschien filmhouse achtig. Maar de rest van wat ik van hem gespeeld heb is alles behalve filmhouse. M

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 25 december 2022 21:53
    @coola doe je het erom? Zijn juist wannabe Hollywood producties.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tad

    • 23 december 2022 12:29
    Hideo 'Ik geef een zucht en game sites schrijven 5 artikelen' Kojima

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 23 december 2022 13:07
    @Tad Ruikt Kojima's scheet. Ahhh…. perfectie!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 23 december 2022 18:24
    @MichelMusters ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 23 december 2022 21:20
    @MichelMusters

    Kept you waiting huh? Fart!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 23 december 2022 13:36
    Maak je je daar me niet druk om Kojima.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 23 december 2022 14:11
    Een film over het leven van een PostNL bezorger! Best interessant!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 23 december 2022 21:37
    Haha gelijk al indekken ja? Goed bezig, toch nog bescheidenheid in deze man.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 23 december 2022 23:17
    Och jee, krijgen we dit! Dan is het gebrek aan succes straks plotseling een bewuste keuze. Omdat het grote publiek zoveel kwaliteit niet op waarde weet te schatten. Oh please, wat een pretentieus gedoe ook weer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    misjnoe

    • 24 december 2022 23:30
    Ben groot fan, maar ik zie niet zo goed in waarom de beste man goed zou zijn in films maken. Voor de gamers met een goed geheugen. Hij hekelde het feit dat metal gear games lange cut scenes hadden, al vanaf deeltje 1. Voor zowel 2, 3 als 4 had hij de intentie uitgesproken om fors minder cut scenes en codec gesprekken te gebruiken. Pas bij 5 is dat gelukt, maar zat een groot deel van het verhaal alsnog verstopt in opgenomen gesprekken. Kijk naar de cut scenes in death stranding, daar zaten er een paar tussen die cringy af waren (die renscene over het strand, man man man wat slecht). Ik ga het kijken, maar verwacht er tbf weinig van.