Incoming was een bescheiden hit een paar jaar geleden op de PC. Alhoewel Incoming 2 ook goed was is het helaas nooit echt vaak verkocht. Wat jammer is, want Incoming was een zeer apart spel voor zijn tijd. Hoewel het niet bijster origineel was, want 'schiet-alles-wat-beweegt' games had je in de arcade ook al veel, bracht het toch weer herinneringen terug van de oude tijd. De tijd van knallers zoals Raptor en Blazing Star. Tijden van rood aangelopen duimen en duizenden kogels die om je ogen vliegen.

Goed, ik zal niet al te nostalgisch worden, want dit is per slot van rekening een nieuwsbericht en geen column. Hoe dan ook, Incoming was een frisse wind en het is jammer dat er niet meer games zoals Incoming zijn. Tot nu dan, want Koei brengt Warship Gunner naar de PlayStation 2. Een game waarin, zoals de naam van het spel al suggereert, er niet op een paar kogels meer of minder gekeken word. Stealth en sneaky zijn is dan ook hier niet aan de orde.The gameplay in Warship Gunner involves two unique phases: design and battle. At the start of the design phase, players are given a mission briefing. Based on the mission's objectives, players can construct or retrofit their ship with weapons, a propulsion system, aircraft, and defensive hardware. At this stage, players can also invest in new technology, develop new weapons, or purchase parts. Players can also bypass the process of ship design, and proceed directly into battle using ships based on actual naval craft.Donder en bliksem

Het wapenarsenaal is indrukwekkend, zo zal je wapens uit de tweede aantreffen maar ook futuristische wapens. Ook zullen er meer dan 200 (!!) vliegtuigen in het spel zitten. Er zullen ook dag en nachtmissies zijn. Al met al een game waar de actie-fanaat zich op stuk kan bijten.