Nieuws
XIII

Kleurrijke shooter XIII krijgt remake

Komt deze november uit

Geschreven door Michel Musters op
Er wordt gewerkt aan een remake van de cel-shaded shooter XIII.

De originele game kwam in 2003 uit op pc, PlayStation 2, Xbox en GameCube en werd ontwikkeld door Ubisoft Paris. Het spel viel op door zijn kleurrijke graphics en ingesproken stem van X-Files-acteur David Duchovney. De game was daarnaast gebaseerd op de gelijknamige Belgische stripreeks.

De remake heeft niets meer met Ubisoft te maken, zo lijkt het. In plaats werkt Playmagic er aan en geeft Microids de game uit. "Ons doel is om het boeiende verhaal van XIII naar een nieuwe generatie spelers te brengen met de best mogelijke graphics en animatie. Het resultaat wordt niets minder dan spectaculair en we beloven om het geweldige origineel te eren."

XIII moet op 13 november uitkomen op PlayStation 4, Xbox One, Switch, pc en Mac. Lees meer over de game op PlayStation Blog.

Dit artikel delen:

Lees meer

Transistor nu gratis beschikbaar via Epic Games Store The Walking Dead: The Telltale Definitive Series aangekondigd
10

Reacties op: Kleurrijke shooter XIII krijgt remake

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Wiepie

    • 19 april 2019 08:51
    Sweet, hoop ik al poosje op! Maak aub ook vervolg, verhaal eindigde met nogal een cliffhanger..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 19 april 2019 09:31
    Ik vond dit destijds een geweldige game. Dat open einde op het laatst heeft mij lang laten wachten op een vervolg. Wie weet komt dat ook nog eens een keer als deze remaster het goed gaat doen.

    De stealth missies waren altijd mijn favoriete in deze game en gelukkig waren er daar ook genoeg van.

    Ik kan mij de multiplayer ook nog goed herinneren. Zeker die game-mode waar je op zo'n spook moest jagen die steeds kleiner werd en sneller ging rennen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jurry1984

    • 19 april 2019 13:07
    Dit vond ik ook geweldig op de xbox, denk dat borderlands hun stijl hier ook wel van afgekeken hebben.
    Herinner mij nog dat ik het destijds echt uniek/ cool vond die cel shaded look

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 19 april 2019 15:41
    @Jurry1984 Ja, Borderlands was het eerste Cell-Shaded spel. Roflm.
    Oh ja, WoW was the first MMO.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 19 april 2019 18:03
    @Oxymorphone
    Volgens mij probeer je een beetje lollig bijdehand te doen, maar begrijpend lezen is kennelijk niet je sterkste kant.
    Volgens mij heeft hij het over XIII wat betreft het unieke. En dat was toen inderdaad best nieuw.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floppyhoofd_

    • 19 april 2019 19:54
    @Oxymorphone dat zegt hij toch nergens? 🤔Of probeer je nu s'werelds eerste troll te zijn? 🤔 Zo ja…. Faal XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floppyhoofd_

    • 19 april 2019 19:52
    @Jurry1984 denk 't niet 🤔 gezien de eerste teaser van Borderlands gewoon "realistische" graphics had

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 19 april 2019 13:13
    Maar is het dan wel een remake? Of is 't gewoon een nieuwe game gebaseerd op dezelfde franchise?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floppyhoofd_

    • 19 april 2019 19:54
    @darkmanwls Is it too much to ask for both? 😁

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • GoRightAhead

    • 19 april 2019 20:31
    Supervet. Dit was een van de eerste spellen waar ik helemaal in op ging door de spanning. Ook de multiplayer zat goed in elkaar.
    De muziek was ook super dus ik hoop dat die ook weer te horen is. Het zou mooi zijn als ze hierdoor wat ervaring opdoen in de stijl en dan zelf een vervolg mogen maken.