Nieuws
Kingdom Hearts 4

Kingdom Hearts 4 gaat op Unreal Engine 5 draaien

Eerste beelden zijn echter met Unreal Engine 4 gemaakt

Geschreven door Michel Musters op
Kingdom Hearts 4 moet uiteindelijk op de Unreal Engine 5 draaien.

Dat heeft Square Enix verteld aan de Japanse publicatie Famitsu. De game zou in de eerste trailer, die afgelopen zondag werd getoond, nog op Unreal Engine 4 draaien. Maar de uiteindelijke game moet op de nieuwe engine draaien, waardoor er onder andere betere lichteffecten en meer details te zien zijn.

Het is onbekend wanneer Kingdom Hearts 4 uit moet komen. Square Enix heeft ook nog niet bevestigd op welke platformen het spel te spelen is. Fans hebben de eerste trailer al doorzocht op meer details en het lijkt er op dat spelers in de game Star Wars-gebieden kunnen bezoeken, al is dit nog niet officieel bevestigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Lenovo's deal met AMD slokt Threadripper-voorraad op Jubileumviering Yooka-Laylee bevat 'enkele verrassingen'
5

Reacties op: Kingdom Hearts 4 gaat op Unreal Engine 5 draaien

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    LordLuc

    • 11 april 2022 18:55
    Ja mn moeder draait ook op UE5.
    Als games maar niet teveel op elkaar gaan lijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 11 april 2022 20:58
    @LordLuc
    Engines zeggen vrijwel niets over hoe een game eruit ziet. Bieden enkel de mogelijkheden om een game goed en redelijk soepel mee te bouwen. UE5 is gewoon een zeer gebruiksvriendelijke engine, daarom wordt het door de industrie tegenwoordig omarmt. Zeker omdat engines tegenwoordig ook nog eens erg duur zijn om te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 11 april 2022 22:56
    @LordLuc

    Ik neem aan dat je snapt dat engines niet het uiterlijk bepalen van een game.
    Het zijn tools om makkelijker een game te maken. En ze bieden mogelijkheden.

    Op Unreal engine 4 draaide bijvoorbeeld final fantasy 7 remake
    Dragon ball FighterZ
    En een game als Yoshis crafted world.

    Die kun je toch niet gaan noemen als games die op elkaar lijken zelfs niet een kwa art style.

    Denk dat je je vergist in dat een engine niet het uiterlijk bepaalt. Enkel mogelijkheden en een soort van gebruikersvriendelijkheid bied om je game te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 12 april 2022 00:32
    @watashi wa maurice desu.
    Kan me bij Unreal Engine 3 wel herinneren dat games die daar mee gemaakt werden toch vaak wel herkenbaar waren aan bijvoorbeeld de manier waarop spotlights er uit zagen etc.
    Engines worden nu echter zo geavanceerd dat alle spellen gemaakt met UE5 eerder bijzonder veel raakvlakken met de realiteit op het gebied van licht, schaduwen en details in de verte zullen hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 12 april 2022 13:06
    @oropher

    Oh nou kan misschjen ook best zijn, want ik heb niet zoveel kennis van engines en kan ook best zijn dat er al preset assets beschikbaar zijn en op die manier wel een bepaalde overeenkomt kunnen hebben.
    Maar mijn gevoel is dat dat toch wel echt een design keuze is.
    Dat het niet de engine is die bepaalt hoe de game eruit ziet.
    Maar als games dan toch op elkaar lijken dat dat is omdat ontwikkelaars lui zijn en gewoon allemaal dezelfde functionaliteit van de engine benutten.

    In dat geval hoop ik dat UE5 wel goed en divers benut wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.