Nieuws

Kickstarter van Sociable Soccer is geannuleerd

Financiering voor voetbalgame kwam niet van de grond

Geschreven door Lucas May op
De Kickstarter van Sociable Soccer is geannuleerd na een tegenvallend aantal donateurs. De campagne was gestart door John Hare, voormalig lead designer van Sensible Soccer. Sociable Soccer moet een spiritueel vervolg worden op de klassieke voetbalgame.

Op de Kickstarter-pagina van Sociable Soccer werd gevraagd om 300.000 Engelse pond. Na twee weken stond de teller op 32.498 pond. Vanwege de teleurstellende donaties is de campagne geannuleerd. Volgens Jon Hare was er ‘ontbrekende schakel’ waardoor potentiële donateurs niet doorklikten op nieuwsberichten over de Kickstarter.

In een bericht op Kickstarter wordt aangegeven dat de ontwikkeling van de game nog wel voortgezet wordt. Sociable Soccer zal op een traditionele manier ontwikkeld en uitgegeven worden. Volgens Hare is er een prototype dat al erg goed speelt. Na de onthulling hebben meerdere uitgevers interesse getoond in de game. Hij verzekert dat zijn team Sociable Soccer uit gaat brengen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Xing: The Land Beyond volgend jaar naar PS4 Skull Kid laat van zich zien in Hyrule Warriors Legends
8

Reacties op: Kickstarter van Sociable Soccer is geannuleerd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • chemicalscum

    • 26 november 2015 16:39
    Sensible Soccer was ooit een van de beste en leukste voetbal spelletjes, echt hele goede herrinneringen aan. Nu is het vooral een nostalgische terugblik in een nieuw jasje. De behoefte eraan is gewoon minder, dus niet heel verrassend dit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 26 november 2015 18:41
    Dat zeg je wel, maar ik heb laatst weer eens Fifa geprobeerd en ik vind het helemaal niks met al die moeilijke knoppencombinaties van tegenwoordig. Ik wil weer terug naar de tijd dat er één knop was om te passen, één knop voor een lobje en één knop voor een schot.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 26 november 2015 20:13
    Dat kan ik me ook wel voorstellen, al ben ik als ex PES verslaafde misschien een beetje verpest. Sensible Soccer online met rankings en leagues lijkt wel dan wel weer erg grappig. Gewoon in de zelfde stijl als vroeger. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BK4LiFe

    • 26 november 2015 23:26
    Ik heb liever de Eredivisie Topshots flippo's terug dan Sensible Soccer. Wat een dramatisch voetbalspel was dat zeg. Bij een Double Dragon in een nieuw jasje, maar wel offline coöp, ga ik weer investeren in een game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 26 november 2015 23:37
    Je bedoeld Double Dragon Neon? Dat was Double Dragon in een nieuw jasje, en met offline co-op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BK4LiFe

    • 27 november 2015 09:11
    Come on boy. Dat was in de verste verte geen nieuw jasje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Yuri_NL

    • 27 november 2015 05:22
    Ja, dat was tien jaar geleden en vrij k*t.. Of een nieuwe Streets of Rage

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • madcon

    • 27 november 2015 09:13
    Ik speelde vroeger vaker kick-off dan sensible soccer, maar beiden waren toffe games.
    Laatst zag ik een soortgelijk spel in de android store.
    Zie me niet zo snel dit spel meer spelen op de pc/console,
    Dan is 300.000 pond wel een hoop voor iets wat je ook met een emulator kan spelen.