Persbureau Reuters komt met een interessant artikel over de komende Console oorlog tussen de Xbox, GameCube en Playstation 2. Zo zal Nintendo jonge gamers, de kern van de Nintendo fans, blijven aanspreken, aangezien Nintendo zich richt op de games volgens Hirokazu Hamamura.

En de GameCube heeft nog meer groots in petto. 500,000 GameCubes zullen vrijdag in Japan in de schappen liggen en Nintendo wil binnen 6 maanden 4 miljoen GameCubes wereldwijd verspreid hebben. Arch rival Sony, although enjoying a recent resurgence in PlayStation 2 sales thanks to Square Co Ltd's hit Final Fantasy X game, is not standing by quietly.

Sony cut the price of its console, which comes with a DVD player, to 35,000 yen ($290) from 39,800 yen in Japan in June.

Some analysts anticipate an additional cut of 5,000 yen ahead of the key end-year shopping season, even perhaps a day before the GameCube launch, as it did for the Nintendo64 debut.

A spokesman for Sony Computer Entertainment, Sony's game unit, said it had no such plan, but he said the firm was always reviewing price strategy to fit market conditions.De Playstation 2 zal volgens de analisten nog een moeilijke tijd tegemoet gaan in Japan als de Xbox lager geprijst zal zijn, maar uiteindelijk ligt het lot van alle Consoles toch in de handen van de Kerstman