Ken Silverman over de Build engine | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Ken's Labyrinth zal bij de echte oudjes bekend in de oren klinken. Maar deze "3d" shooter van Ken Silverman zou niet zijn laatste werk zijn. Ken was de man/jongen achter de Build engine, waar games als Duke Nukem 3d, Shadow Warrior, Blood en Redneck Rampage mee gemaakt zijn. In een interview met Doom Encyclopedia praat Ken over de Build engine, programmeren en abandon games. You are the famous guy behind the Build Engine : how do you manage that thousand girls who commit suicide under your windows every morning ?

Ken: Hahaha... yeah right. Don't you know that 110% of the people who play first-person shooters are male? The closest anybody ever came to recognizing me on the street was when I was wearing my "Duke Nukem 3D - programmer" T-shirt... and the

guy asked me if I had worked on the

game... it was pretty cool.Ken's LabyrinthAbandon ware blijft een grijs en onduidelijk gebied volgens Ken. Silverman biedt op zijn pagina gratis zijn Ken's Labyrinth aan, maar zegt ook te begrijpen dat sommige bedrijven niet hun oude games willen "wegdoen". Soms zit er code in van andere mensen en bedrijven en dat kost allemaal werk om uit te zoeken hoe het zit. Toch is het jammer, want alleen op deze manier kunnen de echte old-skool games bewaard blijven.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou