Er zijn in de games industrie een aantal mogelijkheden als het aankomt op adverteren. Je kunt posters ophangen, folders uitdelen, reclame maken op sites en in gamebladen, sponsoring.. you name it! Maar wat er voorheen nog niet echt van de grond af was gekomen, is het promoten van iets IN een spel. Natuurlijk heb je vroeger games gehad van Lucazade en nog meer van die platform games, je hebt de billboards in de huidige generatie voetbal games, maar echte reclames in andere games zie je maar weinig voorbij trekken. Als het aan Ubisoft en Down Under Ingame Advertising ligt, gaat daar verandering in komen.

Van al dat sluipen krijg je dorst!Edwin Groeneveld, Managing Director for Ubisoft Netherlands said: "Ubisoft believes that working with advertisers and quality brands that are not necessarily part of the games market, is a logical step for the games business and will help grow the games market as a whole. Ubisoft already has great experiences in this business and are pleased to further develop this emerging market with DUIA, who have proven to be a leader in this field." Of je als gamer meer trek krijgt in een zak Doritos als je net langs een leeg gegeten zakje kruipt is nog maar de vraag. Of het gamers er toe doet aanzetten om Durex condooms uit toiletten te gaan halen om veilig te vrijen moet ook nog worden bekeken. Het maakt, als het niet overmatig gebruikt wordt, de games in ieder geval wel een stuk realistischer. Moeten ze natuurlijk niet Prince of Persia: The Cola Invasion gaan uitbrengen, laten we het wel leuk houden. BIERTJE?