Project DOOM heeft een interview met John Romero, een van de bekendste mensen in de games-branche en niet in de laatste plaats vanwege het debacle Daikatana. Veel mensen vergeten echter dat hij aan een aantal van de meest revolutionaire computergames ooit heeft meegewerkt, waaronder Commander Keen, Wolfenstein 3D, Doom en Quake. Echt spraakzaam was de goede man de laatste tijd niet, maar even terugblikken op de goede oude DOOM-tijd zonder het woord Daikatana te laten vallen, wat kon er nog wel even bij. Project DOOM vroem hem daarnaast ook nog wat zijn eerste indruk was van het in ontwikkeling zijnde derde deel van DOOM:Project DOOM: What was your first response when you heard id Software decided to make another DOOM game? Did you understand that it had to take a corporate struggle to come to that decision? Is this the right time for DOOM III or would you have waited a few years (and why or why not)?

JR: 'I think the entire world knew it was a corporate struggle thanks to the posting of the infamous .plan file. I would have waited to do a DOOM sequel mainly because I'm more interested in exploring new and different game design ideas.'

Project DOOM: What was your first impression when you saw the DOOM III demo behind closed doors at E3 2002? How was it to see some of the guys from the 'old team' again? Are you still in contact with them, or is it only on these occasions that you meet?

JR: 'I thought it looked really nice, technologically speaking. There was lots of blood and guts and dark shadows as the original DOOM contained. I see the id guys every so often since they're only a half-hour drive away and I'm still friends with some of them.' Bekijk het hele interview op deze ontzettend flauwe website, die je niet toelaat om je rechtermuisknop in te drukken, hier.