Nieuws
Avatar: Frontiers of Pandora

James Cameron is enthousiast over Ubisofts Avatar-game

Spel komt niet voor april 2023 uit

Geschreven door Michel Musters op
Avatar-regisseur James Cameron laat weten enthousiast te zijn over de Ubisoft-game Avatar: Frontiers of Pandora.

Dat liet hij weten in een interview met IGN. "We zijn erg enthousiast over wat Ubisoft met de game doet. Ik vertel ze niet wat ze moeten doen - ze kunnen hun wereld, hun zaken, hun markten. We houden een oogje in het zeil zodat ze niets doen dat niet binnen het verhaal past qua Na'vi-cultuur."

De eerste Avatar-film verscheen in 2009, terwijl Cameron inmiddels aan vier vervolgfilms werkt. Het eerste vervolg, Avatar: The Way of Water, verschijnt in december dit jaar in de bioscopen. De Ubisoft-game had eigenlijk ook dit jaar uit moeten komen, maar is uitgesteld tot na maart 2023.

Cameron: "Ubisoft zal er vast eigen ideeën op nahouden en ik weet niet precies hoe dat in elkaar steekt, maar we willen een aanhoudende, bezoekbare wereld creëren met de vervoglen. Als het allemaal lukt, hebben we voorlopig om het jaar een nieuwe film. Verder hebben we ook (World of Pandora) in Flordia, en wie weet wat er in andere Disney-parken nog komt."

Avatar: Frontiers of Pandora wordt ontwikkeld door Massive Entertainment, de studio achter de Division-games. Het spel draait op dezelfde Snowdrop-engine. De game is in ontwikkeling voor pc, PlayStation 5, Xbox Series X en S, Google Stadia en Amazon Luna en moet een uniek verhaal binnen het Avatar-universum vertellen.

Dit artikel delen:

Lees meer

The House of the Dead: Remake komt vrijdag uit op Xbox Series Rockstar reageert officieel op de Grand Theft Auto 6-hack
29

Reacties op: James Cameron is enthousiast over Ubisofts Avatar-game

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 19 september 2022 16:05
    Ik ook. Al vind ik de film nog steeds niks ( ja een Pocahontas rip off)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 19 september 2022 18:18
    @coola
    Wat een vergelijking, pocahontas en avatar haha. Eerlijk gezegd zie ik de overeenkomsten niet.
    Wel vond ik Avatar geweldig, destijds in de bios in 3d gekeken en was erg onder de indruk van het Avatar universum.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 19 september 2022 21:16
    @Fr3nzy het plot is exact hetzelfde als Pocahontas en Dancing with the Wolves (waar Pocahontas weer een rip-off van is).

    Avatar staat zo algemeen bekend onder zo'n beetje iedere filmkenner.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 september 2022 21:45
    @MikkelR1 zag het altijd meer als de ondekking van Amerika maar dan in de ruimte, maar pocahontas kan ook ja.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 20 september 2022 07:26
    @MikkelR1
    Even opgezocht en het lijkt qua plot inderdaad erg veel op elkaar. Maargoed, de invulling, setting, gebeurtenissen etc. zijn zo anders dat het eigenlijk niet echt opvalt. Persoonlijk stoor ik me daar in ieder geval niet aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 19 september 2022 16:11
    Deze staat heel hoog op mijn lijstje. Een enorm gedetailleerd Pandora verkennen in first person? Sign me up. Ook benieuwd naar the way of water eind dit jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 19 september 2022 16:53
    @Real13

    Ook de 2de film trekt mij nog steeds niet. Heb de trailer gekeken maar nope voel hem niet. Maar ik moet toegeven het universum van van Avatar heeft wel veel potentie. Een potentie waar van ik oprecht denk dat Ubisoft met hun meesterlijke wereld design iets moois neer kunnen zetten.

    Ook mooi dat Cameron ze op de regels van het Avatar Universum naleven na gewoon de vrijheid geven om de game invulling te geven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jorn6810

    • 20 september 2022 08:46
    @Real13 Wordt dit first person? Daar zou ik eerlijk gezegd van balen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 20 september 2022 10:50
    @Jorn6810 Jep dit word first person. Er zullen idd genoeg mensen zijn die de voorkeur aan third person geven net zoals jou maar voor deze game heb ik persoonlijk liever first person.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 19 september 2022 16:21
    James Cameron was ook enthousiast over de laatste Terminator film en we weten allemaal hoe dat is afgelopen. En dat heeft ie nog verstand van films, van games heeft ie echter geen kaas gegeten. Dus hier kan ik vrij weinig mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Roolio

    • 19 september 2022 16:32
    @Ziminar
    Ja, daar heb je een punt. Wat je wel kan concluderen is dat de wereld goed (genoeg) is overgenomen in deze game.
    Die laatste Terminator film was inderdaad ver onder de maat (van Cameron's standaard) en het verbaaste mij toen ook al dat ie zijn zegen gaf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 19 september 2022 16:42
    @Roolio Ik ben gematigd enthousiast over de Avatar game. De beelden zagen er fantastisch uit, maar mooie beelden hebben we vaker gezien van Ubisoft.
    Ik heb zelf nog geen gameplay gezien, maar als de films een indicatie zijn dan hoeft het van mij niet. De Avatar film was vooral mooi maar totaal niet interessant.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 september 2022 21:49
    @Ziminar vond het erg tegenvallen, ze hadden eerst toch een teaser die sprak mij wel aan, maar toen ik gameplay zag vond ik het niks aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jorn6810

    • 20 september 2022 08:49
    @hulstpower Er is nog geen gameplay van deze game toch? Alleen die teaser meen ik mij te herinneren. Haal jij niet die andere Avatar mobile game en deze door de war?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 september 2022 09:08
    @Jorn6810 da zou kunnen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 19 september 2022 23:03
    @Ziminar Wat betreft Terminator moet die vent helemaal zijn bek houden.

    Heeft ie na jaren de rechten op de franchise weer terug laat die de film aan een ander over.

    Hij is kennelijk niet eens op de set geweest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 20 september 2022 09:50
    @bigds9fan Hij zal zich vast wel bemoeit hebben met het eindresultaat als producer oid. En Tim Miller is echt wel een goeie regisseur, hij heeft oa Deadpool gemaakt, maar regelmatig wordt een film door de bemoeienis van de studio of een lastige producer zoals James Cameron er echt niet beter op.
    Geen idee of dat hier gebeurd is.
    Kijk naar Justice League, was echt een drama van een film of de Star Wars Sequels, allemaal kapot gemaakt door bemoeienis van de studio execs die er verstand van denken te hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 20 september 2022 13:57
    @Ziminar Tja het enige wat ik zeker weet is dat de 1ste Terminator films op eenzame hoogte staan.

    En Tim Miller is zeker niet slecht maar als Cameron er zelf had gezeten was de film misschien beter geweest.

    Maar ja de Justice League en Fant4stic bewijzen dat bemoeienis van hogerhand zeker niet positief is.

    Denk dat het mislukken van de Star Wars sequels ook deels op Abrams gelegd kan worden.

    Zijn Star Trek films hoe succesvol ook, kan ik ook niet echt goed noemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 20 september 2022 16:01
    @bigds9fan Ja helemaal mee eens. Terminator 1, 2 zijn echt uniek en Salvation vond ik ook nog wel goed. De rest alleen maar minder.

    Ja bij Star Wars hebben ze Abrams teveel vrijheid gegeven. Het lijkt wel of er op voorhand helemaal niet nagedacht is over het verhaal en hij gewoon maar wat gemaakt heeft. Daarna hebben ze allerlei kunstgrepen uit moeten halen om het weer recht te breien.
    Hij had best wat krediet bij mij met films als Super 8 en de Cloverfield films, maar dat heeft ie allemaal verspild.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 19 september 2022 16:42
    James Cameron krijgt vast een flink deel van de winst mee van dezelfde game, dus "wij van WC eend….."