GameSpy heeft een vier pagina's tellend interview online met Naughty Dog over hun nieuwste platformer, Jak & Daxter 2. Of eigenlijk moeten we Jak2 zeggen, want Daxter is uit de titel verdwenen. Gelukkig zit deze vrolijke side-kick nog wel in het spel zelf. Jak & Daxter 2 vertoont veel overeenkomsten met het origineel maar zal een iets uitgebreider verhaal hebben en iets rechtlijniger worden. Wel zal je soms meerdere routes kunnen nemen, maar het verhaal zal zich in een vaste volgorde afwisselen.GameSpy: So do you think it's fair to say that while your story is linear, your gameplay is non-linear in a sense, because you have multiple ways to conquer the objectives...

Jason Rubin: Yes, exactly. The game overall feels less constrained even though from a story standpoint it's far more constrained. Having said that, there are still branches in the story. Sometimes you have two or three, maybe even four options that you can do at any given time. But it's not as open as Jak & Daxter; most people play through the game one time. If you play through the game one time it's always linear, right? Because you're always choosing one specific path. It only becomes non-linear if you go back and play a second time and decide to play it in a different order. Lees het hele interview, dat ingaat op het spel, de grafische kracht en het kapsel van de ontwikkelaar, hier.