Nieuws

It Takes Two-maker bezig met motion capture voor nieuwe game

Eerder meldde de maker al dat het spel mensen gaat wegblazen

Geschreven door Michel Musters op
Hazelight Studios, de ontwikkelaar van It Takes Two, is bezig met motion capturing voor een nieuwe game.

Hazelight-oprichter Josef Fares tweette vandaag een foto waarin hij samen met twee actrices in de motion capture-studio te zien is. Hij noemt het "een 'sneak peek' van de volgende game", maar geeft verder geen details.

Het was al geruime tijd bekend dat Hazelight, dat naast It Takes Two ook A Way Out heeft ontwikkeld, aan een nieuwe game werkt. Vorig jaar claimde Fares al dat zijn volgende game beter wordt dan It Takes Two. "Het wordt echt te gek. Zo zeker ben ik van mij zaak en het concept - het gaat mensen wegblazen."

It Takes Two bleek een groot succes voor Hazelight. Er werden miljoenen exemplaren van de game verkocht en het spel won diverse prijzen, waaronder een award voor game van het jaar tijdens The Game Awards. De game draait om Cody en May, die na een flinke ruzie worden omgetoverd tot poppen en in een fantasiewereld terechtkomen. De game is enkel speelbaar in lokale of online co-op, vergelijkbaar met Hazelights vorige titel A Way out. Eerder deze maand werd aangekondigd dat er een Switch-versie van It Takes Two op 4 november uitkomt.

Dit artikel delen:

Lees meer

'Disney wil elk halfjaar een Star Wars-game uitbrengen' Marvel-games krijgen geen gedeeld universum
10

Reacties op: It Takes Two-maker bezig met motion capture voor nieuwe game

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 26 september 2022 16:33
    Ik kijk aardig uit naar zijn volgende game. a way out was een erg leuke co-op, maar wat hij met it takes two heeft gedaan is werkelijk fantastisch. Misschien wel een van de leukste spellen ooit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 26 september 2022 16:39
    Ben erg benieuwd It takes Two was echt waanzinnig tof.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sabor

    • 26 september 2022 17:50
    Ben benieuwd! A Way Out vond ik zeer leuk.
    It Takes Two moet ik nog steeds spelen.
    Denken jullie dat dit goed te doen is met mijn dochter van 7?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 26 september 2022 18:58
    @Sabor ja ik denk het wel is niet een zo hele moeilijke game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 27 september 2022 00:32
    @Sabor veel donkere humor die ze niet zal begrijpen maar de beruchte olifantenscene is wellicht wel een beetje te voor een 7-jarig meisje. U bent gewaarschuwd :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sabor

    • 27 september 2022 01:40
    @geeMc
    Haha, nu ben ik wel benieuwd. Gezien de stijl van de game ga ik er vanuit dat ze er wel tegen kan. :)
    Humor is niet erg, in tekenfilms zit ook vaak humor voor de ouders die gemist wordt door kinderen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 27 september 2022 06:44
    @Sabor ik moet toch zeggen dat die scene wel eens voor wat tranen zou kunnen zorgen. ik moest er wel heel hard mee lachen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RedBiohazzerd

    • 27 september 2022 08:35
    @geeMc Ik denk dat de humor een beetje is zoals cartoons van vroeger. Ik weet nog dat ik als kind vaak moest lachen om grappen (die ik wel echt grappig vond), terwijl als ik dit nu terug zie dat ik denk, ooooohhhh now i get it :P.
    De game is zeker wel voor alle leeftijden.

    Toegegeven, de olifantenscene kan misschien wel even voor tranen zorgen. Zelfs ik met mijn 35 jaar kreeg een beetje waterige ogen xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 26 september 2022 18:03
    Heb helemaal vertrouwen in Josef Fares en zijn team. Brothers was heel goed, A way Out zeer vermakelijk en It Takes two mag zich tot mijn favorieten platformers rekenen. Ben dus erg benieuwd wat voor origineels ze nu weer hebben bedacht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RedBiohazzerd

    • 27 september 2022 08:26
    Ik ben benieuwd!!
    It takes two is zeker een geweldige game. Echt geweldig hoe de game in elkaar zit. Dat de game goed is dat is wel duidelijk, want ik heb de game samen met mijn vrouw uitgespeeld, die eigenlijk helemaal niets met gamen heeft. De humor is leuk, maar soms ook ontzettend luguber (ik hou van dat soort humor). Ik ben helemaal geen emotioneel wrak, maar ik had nooit verwacht dat ik een beetje waterige ogen kreeg (tijdens het lachen), door de scene met het olifantje.