Voor de Quakers (en dan bedoelen we niet het volkje die eens toe zijn aan wat nieuws, gaat ID binnenkort eindelijk Q3: Team Arena uitbrengen. Dat dit echter niet zomaar een reeks simpele extra's gaat worden is wel duidelijk, maar wat gaat er echt worden toegevoegd aan het bestaande spel?

Quake3World had een interview met ID en stelde hier vragen over de toegevoegde Dreamcast maps, cd key's en een aantal andere zaken.Question: Will the full version of Team Arena require the next point release for Quake III Arena? Answer: Team Arena has the same executable Quake III Arena, so it will only require any full retail version of Quake III Arena. It will automatically update any customer's Quake III Arena executable to the version shipped on the Team Arena CD. Question: What new changes were made to the Quake3 Engine to make Team Arena? Any detailed tech info would be appreciated.

Answer: That kind of depends on what you want to call the "engine". Overall, we've made a few changes here and there, but the majority of our time was spent getting the most utilization out of what was already there. We've got tons of new visual special effects, better shader integration, and an improved model system, but that understates what we've done with the UI, team communication sytems and lots of other areas. I think the results speak for themselves as evidenced by the demo and the upcoming .avi. Persoonlijk ben ik niet zo'n fanatieke Q3speler, maar als ook deze game teambased gaat worden, ben ik heel benieuwd hoe dat in elkaar is gestoken.

Misschien toch eens tijd om opnieuw die installatie te doen.