Nieuws
Control

Internet vereist op Xbox voor disc-versie Control Ultimate Edition

Om iets te control-eren

Geschreven door Erik Nusselder op
Xbox-spelers die de nieuwe Ultimate Edition van Control fysiek kopen, moeten minsten eenmaal verbinding maken met het internet om de singleplayer-game te spelen. Op PlayStation bestaat deze verplichting opvallend genoeg niet.

Het probleem werd voor het eerst opgemerkt door DoesItPlay op Twitter. Volgens de gametesters achter dit account kunnen spelers offline de eerste lift bereiken in het spel, maar worden ze daarna gevraagd om een update te downloaden.

Uitgever 505 Games heeft op zijn eigen website inmiddels gereageerd en bevestigt dat een update verplicht is voor spelers met een disc-versie van de game op Xbox One. "Control Ultimate Edition, inclusief de nieuwste uitbreidingen, is meer dan 50 GB, dus lukte het niet om alles op een Xbox-disc te krijgen. We hebben 'intelligent delivery' van Xbox gebruikt om wat content op de disc aan te bieden, en de rest via download."

Ook bevestigt de uitgever dat deze beperking niet geldt op PlayStation 4. "Daar is dit niet het geval, omdat Control Ultimate Edition op een enkele disc past door compressie en andere variabelen." 505 Games zegt dat spelers slechts eenmaal online hoeven te zijn om de update te spelen, daarna kan er offline gespeeld worden.

De vereiste is opmerkelijk. Hoewel natuurlijk vaker updates en patches worden aangeboden voor fysieke spellen, komt het niet vaak voor dat een game die op een disc wordt gekocht onspeelbaar is zonder deze patches of updates te downloaden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe Xbox-app uitgebracht, met Remote Play voor iOS Mario Kart Live: Home Circuit is zowel vertrouwd als verrassend
19

Reacties op: Internet vereist op Xbox voor disc-versie Control Ultimate Edition

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    ali3n8tor

    • 20 oktober 2020 16:19
    je begint je hardop af te vragen hoe graag ze de game wel NIET willen verkopen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 20 oktober 2020 16:25
    @ali3n8tor ja ze doen goed hun best om de player base weg te jagen.
    En het lukt ze wel wou die game altijd nog een keer kopen een stuk gespeeld via PlayStation now maar laat ze nu maar mooi de RamBam krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 20 oktober 2020 16:29
    @ali3n8tor
    Nouja deze versie proberen ze aan iedereen te verkopen, ook de mensen die de game en de uitbreidingen al hebben. Ik had hem graag gespeeld op m'n Series X, maar ik ga toch echt niet nog eens geld neerleggen voor een game die ik al heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 20 oktober 2020 23:32
    @ali3n8tor Ik denk dat 99,9% zich daar echt niet druk over maakt..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 20 oktober 2020 17:49
    Is dit een heel groot probleem? Of ben ik de enige die het niet ziet.. ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 20 oktober 2020 19:01
    @kleinekoosjer alleen als je geen internet hebt. Anders nee, is het geen groot probleem voor de meeste. Het zou hetzelfde zijn geweest als ze de game digital only hadden gemaakt.

    Maar ze maken de kop van het artikel ook weer zwaarder dan nodig, een verkeerde woordgrap door te stellen dat ze iets moeten control-eren (wat niet klopt) daarnaast erbij zeggen dat het voor PS4 “opvallend genoeg” niet nodig is terwijl in de tekst notabene de uitleg er over staat. Dan maak je van de spreekwoordelijke mug een olifant.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PhydomiR

    • 20 oktober 2020 19:22
    @kleinekoosjer Hier in Nederland denk ik niet echt. In bijvoorbeeld de US waar snel internet zeker geen gegeven is en vele providers ook nog eens met datacaps werken, wellicht wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • jaquesparblue

    • 21 oktober 2020 05:23
    @PhydomiR MS is net een partnerschap aangegaan met SpaceX om Azure dichterbij Starlink te krijgen. Laat Azure net de backbone van het Xbox netwerk zijn en Starlink rural US als primaire doelgroep (in de beginfase)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 21 oktober 2020 09:47
    Is het tegenwoordig niet heel normaal om een Day1 Patch te hebben?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Timsworld1

    • 21 oktober 2020 17:13
    @WvA Dat komt alleen omdat mensen hun kwaliteitsstandaarden naar beneden hebben bijgesteld om het slikken van zulke geintjes makkelijker te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 21 oktober 2020 09:52
    ze konden er ook meer discs bij leveren dan had je dit probleem ook niet, maarja geld enzo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 21 oktober 2020 10:27
    He? Wat is dit dan voor onzin drama?? 1 keer online? That's it? Daar gaan we moeilijk over doen omdat je 1 keer online moet zijn om ff een update te downloaden? Staat ook in het artikel "het probleem" maar serieus, probleem? Ik ken echt niemand en dat meen ik serieus, die geen internet heeft (desnoods zet je Wi-Fi even aan als je geen kabel heb) dus vind het echt bijzonder dat hier zoveel commotie over is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Corelone

    • 22 oktober 2020 01:11
    @Markus88 Er zijn natuurlijk nog genoeg landen waar er een slechte of geen internet connectie is. Of landen waar het verboden is dat een spelcomputer verbinding maakt met een server van een buitenlands bedrijf zoals Oost-Europese landen als Wit-Rusland. Dan snap ik wel dat het vervelend is dat ze de game dus niet kunnen spelen omdat er eerst een verbinding moet zijn met internet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigmichiel

    • 21 oktober 2020 10:31
    Dat is een dealbreaker. Simpelweg omdat de game dan waardeloos is voor in de collectie. Na een paar jaar trekken ze de servers offline en dan kun je de game nooit meer spelen. Ik koop mijn games liever dan een verpakte huur waarbij de game van de een op de andere dag stopt met werken.

    Zoals HunterSeeker ook al aangaf, ze hadden gewoon 2 schijven in de doos moeten stoppen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 21 oktober 2020 10:56
    @bigmichiel Dan vermoed ik dat heel veel games waardeloos zijn voorje collectie aangezien vrijwel iedere game een day one patch nodig heeft en daar internet voor nodig heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 21 oktober 2020 11:40
    @fonsrutte in dit geval is dat niet, het gaat er hier puur om dat er niet genoeg data op het schijfje paste.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigmichiel

    • 23 oktober 2020 12:52
    @fonsrutte Als een patch noodzakelijk is? Ja dan vervalt die. Maar over het algemeen zijn deze helemaal niet noodzakelijk. Ja de game is dan buggy, maar nog steeds speelbaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 21 oktober 2020 10:59
    @bigmichiel Dat klopt dus niet. Als het goed is worden de patches door sony/microsoft (bijvoorbeeld) gehost op hun servers. Dus zelfs als zou de de ontwikkelaar de stoppen er uit trekken dan kun je nog steeds de patches downloaden voor de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigmichiel

    • 23 oktober 2020 12:51
    @Markus88 Ben je echt zo naïef? Die netwerken gaan allemaal op den duur offline. Zoals bij de Wii al het geval is (digitale aankopen gedaan op de Wii? Die ben je dus allemaal kwijt) of Xbox Live voor de originele Xbox.