Interessante info in The URBZ interview | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

In een interview wat Gamespot heeft gehouden met de executive producer van The URBZ, zijn er een aantal nieuwe dingen naar voren gekomen die aardig goed wijzen naar de richting waarin de game waarschijnlijk zal gaan en ook de reden aangeeft waarom deze nieuwe titel in The Sims reeks een andere titel heeft meegekregen.

De naamsverandering heeft voornamelijk te maken met het radicaal andere uiterlijk van de figuren uit de game. In de ogen van de ontwikkelaar vertoonden ze vrijwel geen gelijkeni en meer met de oorspronkelijke Sims, waardoor er besloten werd een naamsverandering door te voeren. De reden waarom men met The URBZ nu gekozen heeft voor een stadsomgeving heeft voornamelijk te maken met het feit dat er op deze manier veel innovaniteit mogelijk is qua sociale interactie. Ook kunnen verschillende life-styles op deze manier veel beter naar voren gebracht worden.Ook de gameplay is compleet over de kop gegooid. Momenteel werkt men met een reputatiesysteem waarbij je eigen URB zijn reputatie in de stad op moet zien te bouwen om op die manier meer bevoegdheden en mogelijkheden te krijgen. Dit doe je onder andere door baantjes aan te nemen. Deze voer je nu ook zelf uit, evenals het opbouwen van je skills. Verder zullen er winkels in de game aanwezig zijn waar je nieuwe kleding kan kopen, je haarstijl kan laten veranderen of bijvoorbeeld een tatoo kan laten zetten.

Sowieso is je eigen URB volledig naar eigen hand te zetten. Complete lichaamsmaten zijn nu aan te pa en inclusief de lengte van de neus en kin. Ook opvallend is dat de game de Eye Toy van Sony gaat ondersteunen, evenals de superieure grafische capaciteiten van de Xbox. Over extra opties voor de GameCube is nog niet gesproken maar is alsnog goed mogelijk.

Het gehele interview lees je


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou