de westerse markt dan twee jaar geleden. Dat heeft Insomniac's hoofd community-manager James Stevenson gezegd.

"Het was altijd al een uitdaging dat de PlayStation-procucten in Japan werden ontwikkeld en in het begin leek het alsof Sony niet reageerde op de Amerikaanse en Europese markten", meldde Stevenson. "Maar nu lijkt het alsof er veel meer feedback komt uit het bedrijf. [Het gebrek daaraan] was vroeger het grootste probleem, denk ik."

Als voorbeeld neemt Stevenson versie 3.0 van het PlayStation 3 dashboard, ook wel XMB genoemd. "Ze hadden in eerste instantie alle namen van vrienden omlijnd, waardoor het er heel lomp uit kwam te zien en de community begon hierover te klagen. Ik heb het idee dat deze feedback echt aankwam bij Sony in Japan, het is iets waar ze nu aan werken", zei hij.

Goed luisteren

"Anderhalf a twee jaar geleden had ik niet het idee dat [Sony in Japan] op onze feedback reageerde. Ik heb nu echt het gevoel dat de ontwikkelaars die werken aan PlayStation Network meer naar de community en de feedback die ze krijgen luisteren. Dat is op lange termijn iets goeds en ik blij ben dit voormalige probleem is opgelost", aldus Stevenson.