In de officiële Frontier Store is te zien dat na Planetary Landings nog vier uitbreidingen verschijnen: The Engineers in de lente van 2016, Guardians in de zomer en The Commanders in de herfst. Een vijfde, nog naamloze uitbreiding heeft nog geen releasedatum en wordt omschreven als 'geheim'.
The Engineers draait om loot en craften: spelers krijgen de mogelijkheid om zelf speciale wapens en andere modules te maken met gevonden grondstoffen. Guardians voegt de optie toe om kleinere schepen mee te nemen in grote ruimteschepen en The Commanders laat spelers hun eigen personage maken en een schip met meerdere personen besturen.
Ruimtesimulator Elite: Dangerous verscheen 16 december 2014. Horizons fungeert als het 'tweede seizoen' van de ruimtesim dat verscheidene nieuwe features introduceert. Frontier heeft nog geen details bekendgemaakt omtrent de Xbox One-versie van Horizons.
Reacties op: Inhoud seizoenspas Elite: Dangerous bekend
MacUseless
Hellraidermike
Shoney
Hellraidermike, ik probeer je niet af te zeiken hier maar een claim als deze laat mijn tenen krommen. Er is ruimte voor zowel Elite Dangerous als voor Star Citizen. Ik heb beide gekocht en ik steun beide. Dat gezegd heb ik tot nu toe meer lol gehad van mijn zuurverdiende geld met ED dan met SC. ED is een volledig speelbare game met alle toeters en bellen die je van een goede sandbox ruimte simulator kan verwachten. Laten we verder af wachten of Chris Roberts daadwerkelijk zijn claims kan waarmaken. Ik hoop het van harte want dat geeft ons nog meer speelplezier maar tot die tijd wacht ik rustig af. Ik herinner mij nog eerder fiasco's waar hij aan gewerkt hebt dus ik hou even een slag om de arm.
Hellraidermike
Holy shit heb jij even geen idee waar star citizen nu is.
Star citizen is tot nu toe elke claim nagekomen, op wat datums na (die nooit concreet waren en waar hij altijd excuus voor gaf).
Daarnaaast is het niet eens beta, (nog een reden waarom ik weet dat je er geen idee van hebt). Het is een ALPHA.
En in de alpha kan je nu al meerdere spacestations, en heb je meerdere schepen.
Dit is alles met verbazend weinig bugs.
Iedere volgende patch (2.1 nu) krijgt gigantisch veel content, en het begin van een levendige Persistent universe is er al.
Elite dangerous is gewoon een van space games.
En star citizen is echt al iets unieks aan het worden.
Shoney
Lees voor de gein eens het stuk tussen RSI en The Escapist. Hier wordt je niet vrolijk van. En dit zijn aanteigingen door zijn eigen, dan wel ex-personeel leden.
Laten we een ding voorop stellen. Ik WIL dat SC gaat slagen. Ik WIL dat het de game wordt die Chris Roberts claimt dat het moet worden. Ik WIL dat we er allemaal plezier aan beleven. Ik ben wel echter wat terughoudender met mijn claim dat dit al reeds door een game in ALPHA STATUS wordt uitgevoerd. Nee, dat wordt het niet. Het is hier appels met peren vergelijken.
Ik begrijp dat je een fanboy bent uit je laatste claim. Dat is prima. Niets mis mee. Maar wees dan wel objectief in vergelijkingen die je maakt. Voor beide games is meer dan genoeg ruimte. Dat hebben zowel Chris Roberts als David Braben meerdere malen al aangegeven. Voor elke game is wat te zeggen. Waar Frontier de game gefaseerd uitbrengt, wil RSI de omgeving in één keer neerzetten. Ook daar is niets mis mee. Frontier heeft daarentegen wel aan een volledig werkend universum (1:1 schaal) met een groeiende fanbase. Zoals jij al reeds aangeeft heeft RSI een Alpha. Wacht dus eerst even rustig af voordat je een claim gaat maken die het spel zelf nog niet waar maakt. Patience young padawan. Patience.
Hellraidermike
Je bedoelt die kerel die aantijgingen maakt dat het bedrijf geld gebruikt anders dan voor de game.
Dan weet je vast ook wel dat het complete onzin is.
Shoney
Wedermaal, en dit blijf ik onderstrepen, ik WIL dat SC een goede game wordt, maar momenteel is het niet meer dan een alpha.
Hellraidermike
Ik vind het knap dat je na 2 jaar al zover bent, vooral als je op zo'n enorme schaal een game maakt.
Shoney
Ik ga ze daarom eigenlijk ook niet vergelijken en ik wil dat eigenlijk ook niet. ED is een heel ander soort game dan SC. Met SC denk ik meer terug aan de Privateer dagen terwijl ED een totale sandbox is. Zelfde omgeving maar toch 2 zeer verschillende games wat aanpak betreft. En daarom is er juist voor beide zoveel ruimte.
Overigens heb ik zowel de Originele Elite (C64) als Privateer (468 DX2) grijs gespeeld en van beide genoten. Elite Dangerous geeft mij al weer het oude Elite gevoel terug en ik hoop dat SC hetzelfde voor mij kan doen. Fingers crossed.
Hellraidermike
100 stelsels met ultra detail.
Daarnaast is SC geen game het is een universum, het word een levend universum volledig door spelers gerund straks. Je kunt je eigen spacestation hebben, economy word straks compleet via mensen niet via NPC's. Dus speler moeten minen wil je iets kunnen kopen, Je kunt je eigen bedrijven hebben.
Daarnaast komen er ook stelsels bij, maar dat duurt een lange tijd omdat ze alles met de hand moeten maken. Eerst meet procuderal generation om daar vervolgens op verder te bouwen.
Zelfde geld voor no man sky iedereen vind het zo speciaal dat er biljoenen planeten zijn, maar als ze allemaal hetzelfde zijn is er geen donder aan. En laat dat precies zijn wat no man sky is, saai.
SC gaat de nieuwe standaard voor games worden zoals crysis dat ooit heeft gedaan, let op mijn woorden.
Shoney
Nou heb ik van SC een standaard pakket gekocht en ik werk mij wel op in het spel maar voor degene die 10.000 euros voor een schip nu al betaald hebben kan ik me voorstellen dat zij het toch wat moeilijker hebben. Daarentegen, had je maar niet zoveel moeten investeren in een spel dat tot nu toe nog alleen een Alpha heeft. Niet eens, zoals jij mij er al op wees, een Beta maar een Alpha. Yikes! Terwijl Chris en kornuiten al de release datum voor de 3e keer vooruit hebben geschoven.
Ik blijf er bij Hellraidermike, Ik WIL dat dit een goede game wordt. En ik hoop vurig dat het de game wordt waarvan jij zo ook hoopt dat dit het wordt. De desillusie is anders fenomenaal. Maar ik heb over de jaren geleerd rustig te wachten tot het spel uit is en dan mijn oordeel te vellen. Op dat punt zijn er tussen Chris Roberts en Peter Molyneux een hoop vergelijkingen te trekken. Helaas.
Hellraidermike
Er is nog nooit een concrete release datum geweest.
Maki
LordLuc
Toch maar eens proberen.