Tijdens de Game Convention te Leipzig, welke de afgelopen twee dagen gehouden werd, heeft Microsoft een personferentie rond de Xbox 360 gehouden. Een game die tijdens deze presentatie uitgebreid getoond werd, was Kameo: Elements of Power. Deze game moet de eerste echt grote Rare game sinds hun gloriedagen op de N64 worden en lijkt steeds hogere ogen te gooien. De game begon ooit als GameCube project, werd toen omgezet naar de Xbox en inmiddels moet het als één van de eerste Xbox 360 games gaan verschijnen. Vergeleken met wat we op de E3 van het spel te zien kregen, is er alweer heel wat vooruitgang geboekt. Dit kun je zelf zien door middel van een opname die van de presentatie gemaakt is. Het meest noemenswaardige aan de presentatie is dat alles ingame is en echt gespeeld wordt. Daardoor worden vermoedens dat het mogelijk pre-rendered is, volledig weggenomen.

Low Quality High Quality

Opvallende en indrukwekkende zaken aan de presentatie zijn onder andere de hoge resolutie van het beeld met uitstekende anti-aliasing, de zeer stabiele framerate, de erg gedetailleerde karaktermodellen, de goede kwaliteit van de textures, mooie reflecties, geloofwaardige physics, de soepele animaties, de erg mooie en realistische lichteffecten, het ontbreken van enige beeldopbouw, de hoeveelheid particles en de zeer grote hoeveelheid gedetailleerde karaktermodellen die onafhankelijk van elkaar op het scherm getoverd kunnen worden. Bedenkende dat dit een eerste generatie Xbox 360 game is die momenteel nog op béta hardware ontwikkeld wordt, belooft dit veel goeds voor de toekomst.