Inafune: 'Slechte werkrelatie verknalde Bionic Commando' | Gamer.nl

Inafune: 'Slechte werkrelatie verknalde Bionic Commando' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Inafune kon niet precies verklaren hoe Bionic Commando aan zijn "bizarre einde" kwam, maar gaf wel aan dat de samenwerking tu en Japanse en buitenlandse studio's over het algemeen een probleem vormt. "In het begin is de situatie tu en meestal zeer goed. De zaken worden vreemder op de helft [van de ontwikkeling] en worden zeer slecht tegen het einde, zeker voor de Japanse bedrijven."

Inafune legt de schuld hiervan bij Capcom en hekelt het gebrek aan flexibiliteit binnen de werkrelaties met buitenlandse studio's. "Als je niet flexibel bent, dan wordt alles vanaf het midden [van de game] verknald. En dat is het belangrijkste, niet het begin maar het midden en het afronden van een spel."

Capcom besteedde in het verleden meerdere malen de ontwikkeling van zijn titels uit aan Westerse studio's, zoals bij Dead Rising 2 en Dark Void. Voor Bionic Commando werd de Zweedse studio GRIN ingeschakeld, dat na de tegenvallende resultaten van het spel zijn deuren moest sluiten. Capcom heeft inmiddels bekendgemaakt de ontwikkeling van titels voortaan zeer beperkt uit te besteden en dit vooral in eigen hand te zullen nemen. 


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou